Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Meteonoord
#10779
Na het halve forum over me heen te hebben gehad toch even een vraag.

Wat is mijn bedoeling ?

Doordat ik een wisselend IP adres heb ( dynamisch IP-adres ) wou ik graag een mogelijkheid om dat te ondervangen zodat ik niet steeds mijn IP adres vermelding moest wijzigen. Dat is mij gelukt via de volgende links :

http://meteonoord.dontexist.org/view/index.shtml
http://meteonoord.dynalias.com/view/index.shtml

Wat gebeurd er dan ?

Er wordt na het contact een klein bestandje op je computer gezet om één en ander te laten lopen. Dat is, volgens mijn informatie, door een aantal beveiligingsprogramma’s gezien als virus. Er wordt immers een bestand toegevoegd aan je PC. Ook als je de rapporten leest spreekt men van de laagste categorie “virus “.

Wat is nu de vraag ?

Als er velen zijn die denken dat het niet goed is, iets wat ik best wel wil bekijken, kom dan maar met de oplossing. Iemand neersabelen is geen kunst maar kritiek leveren en dan aan geven hoe het wel zou moeten lopen, is positief bezig zijn.

Spelregel.

Ik verzoek u allen opbouwend en volgens de normale geldende fatsoensnormen te reageren. Hoofddoel moet zijn het zogenaamde ontstane probleem op te lossen. Op, in mijn ogen, onzinnige reacties zal door mij niet anders worden gereageerd als met de mededeling : No comment.

Moraal van het verhaal.

Ik wil graag een normale discussie die als uitgangspunt heeft : Oplossing van het probleem. Er zijn een hoop collega’s die razend snel weten wat iemand fout doet maar kom dan ook met de oplossing.

Hopend op een positieve oplossing, ga ik over tot de orde van de dag.

Groet,

Bert J. van Bergen.
Door Eckie76
#10784
Dit is de reactie van mijn browser als ik jouw links aanklik. MacAfee Antivirus schrijft dan het volgende in de Explorer:


" meteonoord.dontexist.org/view/index.shtml kan een schending van browserbeveiliging veroorzaken.
Waarom bent u naar deze pagina geleid? Bij onze testen heeft deze site geprobeerd onrechtmatige wijzigingen op onze test-pc aan te brengen door gebruik te maken van een beveiligingsprobleem van de browser. Dit is een ernstig beveiligingsrisico waardoor de pc geïnfecteerd kan raken.

Gedetailleerd siterapport weergeven Terug naar vorige pagina Deze waarschuwing uitschakelen Deze waarschuwing negeren "

--------------------------------------------------------------------
Door wsp
#10785
Hallo Bert,

Ik merk dat je nog steeds met die Axis verbinding zit?
Hopelijk dat ik ook geen No comment krijg?

Dit probleem hebben wij twee al eens over gehad, maar de raad die ik je aan geef dat je dit in de config van jouw Axis camera kunt instellen neem je niet aan, waarom, weet ik niet.

Dan hoef je ook niets op jouw pc in te stellen, deze instellingen heeft Axis extra in de config instellingen ingebouwd, deze service bied Axis je ook gratis aan en is dit zeer bekend bij Axis omdat het gebruik van Dynamisch IP meer gebruikt wordt als een statisch IP.
Daar heeft Axis rekening mee gehouden, anders zouden er wereldwijd gebruikers met problemen zitten.

Daarbij had ik vernomen dat je informatie ook bij de leverancier had opgevraagd, in princippe zouden ze dit ook moeten weten en je dit kunnen uitleggen.

Korte beschrijving voor andere Axis gebruikers.

je kunt het instellen in de cam en wat er dan gebeurt is dat de camere zelf kijkt, om het uur wat voor IP de camera gebruikt om van buiten af te kunnen bereiken.
Deze informatie, dus het IP wordt dan door gespeeld naar de server van Axis, bij Axis heb je dan na registratie een eigen domeintje, dit domein kun je dan gebruiken voor op jouw eigen site en zo weet de server van Axis altijd onder welk IP jouw cam is te vinden.

Het is zeer uitgebreid om dit in te stellen maar staat goed uitgebreid vermeldt hoe het moet, maar je moet eventjes goed zoeken in de config van de Axis en de tijd nemen om je eventjes bij Axis te registreren, kost niks en je moet dan een eigen domeintje bedenken, ongeveer als mydns, de werking is trouwens het zelfde, met een voordeel dat Axis je dit niet in rekening brengt, service van Axis.

Helaas weet ik het niet uit mijn hoofd van hoe en wat, maar het is mogelijk, ik heb het zelf ook gebruikt om te testen en werkte perfect.

Wat beetreft Bert het Dynamisch IP, zet je dan elke avond het modem uit?
Ik heb nu een tijdje weer Ziggo, maar heb nog geen IP wissel gehad.

Dit ter info Bert en alle anderen die dit interesseert.
Door tjabine
#10786
Hoi Bert,

Ik heb het nog even getest!
In IE wordt er gevraagt om een "audio component van Axis communications"
of te wel een activX besturings element te instaleren, dit is wel vaker nodig! bv bij een spelletje of dergelijke.
Volgens mij niets aan de hand.
In FF werkt het direct zonder invoeg toepassing!
Dus volgens mij is het puur een invoeg toepassing voor IE!
Als het wel een virus zou zijn zou je volgens mij de melding ook bij FF krijgen en in Opera? of zie ik dat verkeerd!
In Opera wekt het alleen niet super, het beeld haapert.
Ik denk ook dat je de site misschien meer cross-browser moet proberen te maken, er zijn bv meerdere dingen op je site niet of slecht zichtbaar zijn in Opera.
Het kan ook komen door de fouten in je website.
Als je je internet pagina's door een html valadator http://validator.w3.org/haalt kun je de meeste fouten er wel uit krijgen!
Ik hoop dat je hier een stuk verder mee komt?

Gr Ron.
Door Meteonoord
#10787
Eckie76 schrijft:
Dit is de reactie van mijn browser als ik jouw links aanklik. MacAfee Antivirus schrijft dan het volgende in de Explorer:


" meteonoord.dontexist.org/view/index.shtml kan een schending van browserbeveiliging veroorzaken.
Waarom bent u naar deze pagina geleid? Bij onze testen heeft deze site geprobeerd onrechtmatige wijzigingen op onze test-pc aan te brengen door gebruik te maken van een beveiligingsprobleem van de browser. Dit is een ernstig beveiligingsrisico waardoor de pc geïnfecteerd kan raken.

Gedetailleerd siterapport weergeven Terug naar vorige pagina Deze waarschuwing uitschakelen Deze waarschuwing negeren "


--------------------------------------------------------------------


Zoals door mij toegelicht.
Lijkt mij trouwens niet een oplossende opmerking dus No comment.

Bert J. van Bergen
Door Meteonoord
#10789
wsp schrijft:
Hallo Bert,

Ik merk dat je nog steeds met die Axis verbinding zit?
Hopelijk dat ik ook geen No comment krijg?

Dit probleem hebben wij twee al eens over gehad, maar de raad die ik je aan geef dat je dit in de config van jouw Axis camera kunt instellen neem je niet aan, waarom, weet ik niet.

Dan hoef je ook niets op jouw pc in te stellen, deze instellingen heeft Axis extra in de config instellingen ingebouwd, deze service bied Axis je ook gratis aan en is dit zeer bekend bij Axis omdat het gebruik van Dynamisch IP meer gebruikt wordt als een statisch IP.
Daar heeft Axis rekening mee gehouden, anders zouden er wereldwijd gebruikers met problemen zitten.

Daarbij had ik vernomen dat je informatie ook bij de leverancier had opgevraagd, in princippe zouden ze dit ook moeten weten en je dit kunnen uitleggen.

Korte beschrijving voor andere Axis gebruikers.

je kunt het instellen in de cam en wat er dan gebeurt is dat de camere zelf kijkt, om het uur wat voor IP de camera gebruikt om van buiten af te kunnen bereiken.
Deze informatie, dus het IP wordt dan door gespeeld naar de server van Axis, bij Axis heb je dan na registratie een eigen domeintje, dit domein kun je dan gebruiken voor op jouw eigen site en zo weet de server van Axis altijd onder welk IP jouw cam is te vinden.

Het is zeer uitgebreid om dit in te stellen maar staat goed uitgebreid vermeldt hoe het moet, maar je moet eventjes goed zoeken in de config van de Axis en de tijd nemen om je eventjes bij Axis te registreren, kost niks en je moet dan een eigen domeintje bedenken, ongeveer als mydns, de werking is trouwens het zelfde, met een voordeel dat Axis je dit niet in rekening brengt, service van Axis.

Helaas weet ik het niet uit mijn hoofd van hoe en wat, maar het is mogelijk, ik heb het zelf ook gebruikt om te testen en werkte perfect.

Wat beetreft Bert het Dynamisch IP, zet je dan elke avond het modem uit?
Ik heb nu een tijdje weer Ziggo, maar heb nog geen IP wissel gehad.

Dit ter info Bert en alle anderen die dit interesseert.


Je hebt tegen mij gezegd Marcel dat je het zou uitzoeken maar bent er nimmer op teruggekomen.

Als dit dan voor jou zo makkelijk is zet het dan even op het forum dan is het hele probleem opgelost. Wellicht hebben meerdere collega's er wat aan.

Voor jouw informatie : Ik heb drie dagen geleden nog een IP wissel gehad.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wsp
#10790
Dit is inderdaad een bestandje die je moet installeren voor de beelden te zien.

Dat is helaas bij de Axis camera's, maar geen virus of zo, dit is een webactive en vista maakt hier een melding van dat het gevaarlijk kan zijn, maar is het niet.
Heb je een keer geinstalleerd, dan werkt het bij alle website's waar een axis camera op staat.
Door wsp
#10791
Hallo Bert,

Toch een beetje niet correct, ik zou uitzoeken hoe je op de site een knop kunt maken zodat gebruikers de cam kunnen bedienen met vaste standen.

Het geval met IP heb ik je toen aan de telefoon uitgelegd toen kreeg jij ook de pagina van Axis zelf te zien waar je een eigen domeintje moet verzinnen, dat kan ik namelijk niet van hier uit bewerken, moet van jouw eigen locatie.
Dat kan ik je niet uitleggen, gewoon de info volgen die je wel in het Engels krijgt van Axis.
Dit hebben wij toen telefonisch behandeld, heb ik je nog stap voor stap door de config heen geholpen, laten we eerlijk blijven en niet doen als ik het nog aan het uitzoeken ben, wel dat van die knoppen dat je vaste plaatsen van je cam kunt instellen.
Door Meteonoord
#10792
tjabine schrijft:
Hoi Bert,

Ik heb het nog even getest!
In IE wordt er gevraagt om een "audio component van Axis communications"
of te wel een activX besturings element te instaleren, dit is wel vaker nodig! bv bij een spelletje of dergelijke.
Volgens mij niets aan de hand.
In FF werkt het direct zonder invoeg toepassing!
Dus volgens mij is het puur een invoeg toepassing voor IE!
Als het wel een virus zou zijn zou je volgens mij de melding ook bij FF krijgen en in Opera? of zie ik dat verkeerd!
In Opera wekt het alleen niet super, het beeld haapert.
Ik denk ook dat je de site misschien meer cross-browser moet proberen te maken, er zijn bv meerdere dingen op je site niet of slecht zichtbaar zijn in Opera.
Het kan ook komen door de fouten in je website.
Als je je internet pagina's door een html valadator http://validator.w3.org/haalt kun je de meeste fouten er wel uit krijgen!
Ik hoop dat je hier een stuk verder mee komt?

Gr Ron.


Hi Ron,

In ieder geval meedenkend.

Gezien het feit dat jij dus wel in IE en FF de camera ziet ondanks een kleine invoeg toepassing bij IE voel ik mij gesterkt in mijn mening. Ik heb meerdere berichten als het jouwe ontvangen.

Ook kan een opmerking van Beneluxmeteo van toepassing zijn te weten : Overbeveiligd.

Ik zal nog naar je tip m.b.t. http://validator.w3.org/ kijken maar ik hoop op korte termijn een nieuwe site te krijgen die in Drupal is gemaakt.

Wellicht kan dit ook tot oplossing leiden.

Tot zover, hartstikke bedankt.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door osjohn
#10809
Het zit hem niet in de Axis verbinding, omdat Bert een andere verbinding aanbood, een tweede die het niet had.

Ik geloof dat er een virus via dontexist.org meegesluist wordt met de Axis verbinding waar je zelf niets aan kan doen, dat moeten de beheerders van dontexist.org oplossen.

John van Os