Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door jorissynaeve
#11049
Ik zie dat de weerstations telkens een forecast-icon voorstellen. Ik vermoed dat dit berekend wordt aan de hand van de luchtdruk en andere parameters.
Weet er iemand waar ik ergens een script (gelijk welke programmeertaal) kan vinden die aan de hand van de huidige gegevens en desnoods ook historische gegevens kan berekenen wat het huidige forecast-icon is?
Door Eckie76
#11052
In WS Win zit zo'n formule. Die zou je op de een of andere manier moeten kunnen namaken. Waarvoor wil je het gebruiken?
Door jorissynaeve
#11053
Ik wil het gebruiken om mijn eigen icoon te genereren aan de hand van mijn data. wdconsole ondersteunt dit niet vandaar dat ik dit zelf moet doen.
is WS win opensource misschien?
Door wslangerak
#11054
Joris,

Weather Display maakt tegenwoordig een forecasticonstation.gif aan, gebaseerd op de forecast van de console. Dat is natuurlijk supersimpel dan.

Maar ik begrijp dat jij geen volledige WD hebt draaien. Geen idee hoe je zelf zoiets maakt....

Gr,
Door Eckie76
#11056
jorissynaeve schrijft:
Ik wil het gebruiken om mijn eigen icoon te genereren aan de hand van mijn data. wdconsole ondersteunt dit niet vandaar dat ik dit zelf moet doen.
is WS win opensource misschien?


Nee, kosten 30 euro. www.pcwetterstation.de