Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Regards
#12205
Was vanmiddag aan het Googelen en zag een website: http://www.weerstationspijkenisse.nl dacht van hé leuk nog een Station in Spijkenisse.

Denk even kijken op die site, wat schets mijn verbazing, diegene heeft helemaal (of nog niet) een weerstation, maar hij gebruikt wel mijn gegevens van mijn weerstation via een Banner van HWA?

Vind het prima als iemand op zijn website de Banner plaatst, maar niet op deze manier (lees: heeft geen weerstation maar wel gebruik makend van iemand anders zijn weerstation via HWA, en doet zich voor een Weerstation te hebben (zegt de domeinnaam)).

Kan dit zo maar? of is hier wat aan te doen?

Vind het prima dat diegene die site heeft (domeinnaam) heb ik allemaal geen moeite mee (juist leuk) maar niet op deze manier.

Is dit iemand al eens over komen?

Gr Rik
Door jansmit
#12208
Regards schrijft:
Was vanmiddag aan het Googelen en zag een website: http://www.weerstationspijkenisse.nl dacht van hé leuk nog een Station in Spijkenisse.

Denk even kijken op die site, wat schets mijn verbazing, diegene heeft helemaal (of nog niet) een weerstation, maar hij gebruikt wel mijn gegevens van mijn weerstation via een Banner van HWA?

Vind het prima als iemand op zijn website de Banner plaatst, maar niet op deze manier (lees: heeft geen weerstation maar wel gebruik makend van iemand anders zijn weerstation via HWA, en doet zich voor een Weerstation te hebben (zegt de domeinnaam)).

Kan dit zo maar? of is hier wat aan te doen?

Vind het prima dat diegene die site heeft (domeinnaam) heb ik allemaal geen moeite mee (juist leuk) maar niet op deze manier.

Is dit iemand al eens over komen?

Gr Rik


Ik denk dat je hier niets aan kan doen die banner is niet beschermd, hij is wel lekker goedkoop uit zonder weerstation
Door jacg
#12210
Heb de site even bekeken, ehmmm nee dat is mij nog nooit overkomen. Geloof niet dat hij iets verkeerds doet, hij laat alleen twee banners zien, maakt geen reclame, maar netjes is anders inderdaad.

Die Francois toch :laugh:
Door Overijse
#12214
Je kunt misschien de beheerder van die site contacteren dat hij een bronvermelding van zijn gegevens erbij zet, de juiste dan wel, en indien hij dit niet wil, kan je aan google vragen om de betreffende pagina uit de zoekresultaten te verwijderen.

Alvorens deze laatste zet te doen, wel eerst die beheerder contacteren hé.
Door petergroeneveld
#12217
Zo gebruikt Meteo Maastricht ook mijn hele website zonder het ook maar ooit aan mij gevraagd te hebben. Een link naar mijn website die op een nieuwe pagina opent daar heb ik geen moeite mee, maar hij opent mijn homepage gewoon in de main van zijn eigen website en daar heb ik dan wel iets meer moeite mee.
Door Weerstation Kaatsheuvel
#12218
Hallo Rik,

Ik ben het met je eens dat dit niet de juiste manier is.

Groet,
Hans
Door Eckie76
#12222
Regards schrijft:
Was vanmiddag aan het Googelen en zag een website: http://www.weerstationspijkenisse.nl dacht van hé leuk nog een Station in Spijkenisse.

Denk even kijken op die site, wat schets mijn verbazing, diegene heeft helemaal (of nog niet) een weerstation, maar hij gebruikt wel mijn gegevens van mijn weerstation via een Banner van HWA?

Vind het prima als iemand op zijn website de Banner plaatst, maar niet op deze manier (lees: heeft geen weerstation maar wel gebruik makend van iemand anders zijn weerstation via HWA, en doet zich voor een Weerstation te hebben (zegt de domeinnaam)).

Kan dit zo maar? of is hier wat aan te doen?

Vind het prima dat diegene die site heeft (domeinnaam) heb ik allemaal geen moeite mee (juist leuk) maar niet op deze manier.

Is dit iemand al eens over komen?

Gr Rik


Hallo Rik,

Ik kan je vertellen dat ik ook zeer gepikeerd zou zijn hierover, indien de eigenaar mij niet persoonlijk om goedkeuring gevraagd zou hebben.
Ik zou zeer zeker contact opnemen met de webbeheerder en vragen wat de bedoeling is.

Ik meen te zien dat de getoonde data allemaal via de HWA-banners draaien.
In dat geval zou ik dus even met Luc overleggen hoe of wat.

Groet Olaf
Door wslangerak
#12223
't Is allesbehalve netjes, Rik. Ik zou op z'n minst een leuke reactie op z'n gastenboek zetten.... Hij heeft de domeinnaam geregistreerd, dus tja... en de gegevens die hij gebruikt zijn "vrij te ontvangen" zeg maar.

Wat Meteo Maastricht doet ligt iets anders denk ik. Die opent links naar andere Limburgse stations in een frame. Dat gebeurt met de sites van o.a. Luc, Olaf, Marcel enzovoort. Da's geen "jatten" zoals Spijkenisse dat in mijn ogen wel doet.

Overigens mag iemand nooit je site letterlijk overnemen, want er bestaat altijd nog zoiets als "intellectueel eigendom" (http://nl.wikipedia.org/wiki/Intellectueel_eigendom).

Dus stel als iemand www.weerstationliesveld.nl zou registreren en dan mijn site zou laten zien, dat mag niet.
Door Eckie76
#12225
Ik ben van mening, dat dit soort zaken niet oké zijn, dat moge duidelijk zijn.
Mocht Rik nu echt niet willen, dat zijn data op dat domein gebruikt worden, dan zou ik serieus overwegen om de banners van zijn data uit te schakelen.
Uiteraard snap ik ook dat er dan wel via andere wegen aan zijn data te komen is, maar om een signaal af te geven zou het in mijn ogen zeker niet verkeerd zijn.
Door Regards
#12231
Mensen, sorry voor de late respons op deze Topic van mijn kant.
Wil jullie bedanken voor jullie reacties hier op.

Het is inderdaad moeilijk om hier wat aan te doen, Luc kan moeilijk de Banner uitschakelen (denk niet dat dit voor mij alleen gaat) Bannen gaat ook niet, het enige wat zal kunnen is dat ik mijn upload naar HWA stop zet, maar ja dit gaat weer zo ver hé.

Ga inderdaad contact opnemen wat hier nu de bedoeling van is, vind het heus niet erg als Francois mijn gegevens gebruikt totdat Francois zelf een weerstation heeft, maar geef dit dan aan, zoals hij nu die site heeft vind ik het niet kloppen.
Meestal heeft men eerst een weerstation en gaat dan pas een site gaan opbouwen.

@ Olaf, thnx voor de PM, had ik nog niet die gegevens.

Gr Rik