- 06 jan 2010, 12:43
Beste collega's,
Ik ben op zoek naar ervaringen met mini pc's in combinatie met 24/7 opererende weerstations.
Tot nu toe draait mijn weerstation op een gewone pc met XP en Weatherlink.
Om economische, ruimtetechnische
en milieutechnische redenen zou ik graag over willen gaan op een pc met zo min mogelijk stroomverbruik. Op marktplaats.nl zie ik regelmatig een aantal advertenties waarin mini-pc's worden aangeboden met laag energieverbruik.
Ooit had ik zo'n ding, maar die viel om de paar uren uit. Mijn idee was dat dit door oververhitting kwam. Toch blijft het beetje kagen in mijn achterhoofd om zo'n apparaatje te hebben. Natuurlijk zullen de verkopers zeggen dat het geen enkel probleem is om die pc'tjes 24/7 te gebruiken, maar ik heb meer vertrouwen in jullie mening en ervaringen hierover.
Ik zoek dus geen laptop-oplossingen, maar ervaringen van gewone mini-pc's.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Franklin
Ik ben op zoek naar ervaringen met mini pc's in combinatie met 24/7 opererende weerstations.
Tot nu toe draait mijn weerstation op een gewone pc met XP en Weatherlink.
Om economische, ruimtetechnische

Ooit had ik zo'n ding, maar die viel om de paar uren uit. Mijn idee was dat dit door oververhitting kwam. Toch blijft het beetje kagen in mijn achterhoofd om zo'n apparaatje te hebben. Natuurlijk zullen de verkopers zeggen dat het geen enkel probleem is om die pc'tjes 24/7 te gebruiken, maar ik heb meer vertrouwen in jullie mening en ervaringen hierover.
Ik zoek dus geen laptop-oplossingen, maar ervaringen van gewone mini-pc's.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Franklin