Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door andrenl
#5225
Ik heb zojuist mijn weerstation besteld.

het is de NX PRO X geworden.
redelijk binnen mijn prijs klasse, en met veel mogelijkheden:
UV/wind/regen/temperatuur/Hygro

met computer aansluiting, die ik aan zal sluiten op mijn server, met een koppeling naar mijn website :cheer:
Levering zo binnen 24 uur zijn, Maar ik denk dat het dit met weekend in vooruitzicht wel erg positief is.

Grt Andre

Bijlagen
Afbeelding_11.png
Afbeelding_11.png (33.98 KiB) 2682 keer bekeken
Door hansmiv
#5227
Lijkt aardig op de Honeywell / Irox / Cresta. Niets mis mee, de Cresta heb ik ook. Een enkele keer is hij de draad kwijt, maar verder is hij aardig continu 'in de lucht'.

Kijk even of je het software programmaatje wel geschikt vind. Persoonlijk vind ik dat knudde. Ik heb Weather Display ervoor in de plaats gesteld, maar doe even een onderzoekje of er ook andere leuke progjes te vinden zijn. Of je moet het bijgeleverde progje wel leuk vinden ...
Door SpeedyGJ
#5231
Met de bijgeleverde software kun je niet mee op internet plaatsen, dus als dit je geval is zou je dus indd voor Weather Display moeten gaan gebruiken.
Door andrenl
#5232
Dan moet ik moet toch eens kijken of ik "Weather Display" ergens kan vinden ;)
op het internet ...

Andre
Door wslangerak
#5248
Voor die 48 euries ofzo...
Moet je eens kijken hoeveel ondersteuning en goeie ideëen je daarvoor krijgt op het forum.
Door andrenl
#5249
hansmiv schrijft:
http://www.weather-display.com/index.php

Simpel hè ! Of je bedoelt dat je voor een illegale oplossing gaat, maar daarmee krijg je bij mij de handen niet op elkaar ...


Hoo Relax, bedoel legaal...
ik vind je dat "soort" software gewoon moet/kunt kopen.
Maar een trial versie vind ik zowie zo wel handig om eens te kijken of het echt goed werkt met de server en het weer station.

Andre
Door Eckie76
#5268
Als ik zo vrij mag zijn zou ik WS Win nemen.
WS Win is iets goedkoper (rond de 30 euro), voor mij stukken overzichtelijker en biedt mij meer mogelijkheden. Het is zeker niet eenvoudig onder de knie te krijgen, maar eenmaal vertrouwd ermee is het een super programma om mee te werken.
Voordat ik nu alle WD-liefhebbers over me heen krijg :) Ik ken WD erg goed en heb dit ook al jarenlang, ben hier ook niet per definitie negatief over, maar ik geef hier gewoon de voorkeur aan WS Win.

Helaas wordt WD erg veel gecrackt, ik kan zo een waslijst geven met cracks voor dit programma maar doe dat uiteraard niet. Het is diep triest dat zoiets gebeurt, en het dwingt de maker Brian Hamilton ook steeds tot het updaten van de software.

In combinatie met de Nexus werkt WS Win prima, al is er wel een nadeel.
De luchtdruk wordt niet weergegeven in het hoofdscherm.
Met behulp van de variabelen kan je de luchtdruk oproepen in een template.
Door hansmiv
#5271
Inderdaad is Weather Display een enorme bende van knopjes en schermen en tabbladen. Het is onmogelijk om te doorgronden welke functie wat nou precies heeft.
Maar alles wat je wilt is mogelijk, het maakt niet uit hoe krom je vraag ook is. Als het al niet bestaat, wat meestal wel het geval is, maakt Brian het er terplekke bij. Brian is enorm gedreven in het geven van ondersteunig in welk opzicht dan ook. Dat is meteen ook de achilleshiel van het programma. Als Brian nog eens onder de tram komt (of in zijn geval onder een Kiwi) dan houdt elke support op, vrees ik.
Door jango
#5276
Eckie76 schrijft:
Als ik zo vrij mag zijn zou ik WS Win nemen.
WS Win is iets goedkoper (rond de 30 euro), voor mij stukken overzichtelijker en biedt mij meer mogelijkheden. Het is zeker niet eenvoudig onder de knie te krijgen, maar eenmaal vertrouwd ermee is het een super programma om mee te werken.


ik gebruik ook WS Win sinds 2 jaar en ben sinds kort ook aan het experimenteren met WD en dat is ook niet zo simpel het heeft wel wat voordelen het heeft een geintegreerd FTP prog. en je kan je webcam ermee uploaden maar hiervan zijn ook freeware progs.van voor zover ik geinformeerd ben.

het gaat echter bij mij nog lang niet de online data verzorgen mijn voorkeur gaat ook uit voor WS Win.
zelf gebruik ik hiervoor FTPupload en webcamXP als hulpprogs.

Jan Goorts