Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door jelleruben
#5490
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met het kijken wat voor het weer enzo wordt. En vindt alles erom heen heel erg interessant.

Nou zou ik graag willen beginnen met een eigen station.. Alleen weet ik niet waar ik het beste kan beginnen.

Mijn woonsituatie is op een flat (blijf het nog wel mogelijk om een weerstation op te zetten??

Ik zou graag een stationnetje willen hebben waarbij je ook via internet de gegevens kunt aflezen, en via een display.

Aangezien ik een beginner ben, misschien als het kan ook eerst niet al te duur..

Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen, bij een keuze te maken..

Groetjes,

Jelle
Door hansmiv
#5496
Misschien zit je vlak onder het dak van de flat, bijvoorbeeld op de bovenste verdieping, misschien de op een na bovenste ?

Ik had eigenlijk het vermoeden dat "Leiden" ook op een flat zit. Van "Amsterdam" had ik ook zo'n idee. Misschien kan je bij hun je licht eens opsteken. Het probleem is dat er eventjes een opschoning plaatsvindt van eventuele websites en contactgegevens. Als je in de Bijlmer woont op de onderste verdieping wordt het al een stuk lastiger.

Ik lees even met je mee of er betere reacties komen dan die van mij.
Door jelleruben
#5497
Ik zelf ben woonachtig in Groningen, in een flat van drie hoog. Ik ben de bovenste bewoner. Maar er is geen mogelijkheid om op dak te komen. Dus kan waarschijnlijk geen weer station opzetten.:S :(
Door jango
#5500
als je een balkon hebt kan je een buis aan het balkon bevestigen en daaraan een gedeelte van het station bevestigen dat op die manier boven het dak uit kan komen
voor het station zelf die je eerst te orienteren inwelke richting je iets zoekt en dan zou je deze op het forum om advies kunnen vragen ik heb even een link opgezocht waar veel stations op staan

http://www.weershop.be/?gclid=CLzfy8ybopUCFRMmQgodSWGdkQ ik zeg niet dat je hier iets moet kopen ik heb niks met deze link.

kijk daar maar eens of er iets bij staat en leg het maar voor aan het forum de beste is de Vantage Pro maar uit je eerste bericht maak ik op dat deze wel boven je budget gaat maar er zijn genoeg goedkopere die er ook wel mogen zijn

greoten en succes Jan
Door jelleruben
#5501
Heel erg bedankt voor de tip, en voor de link..

maar is b.v. de Sirocco € 84,- incl. BTW ook geschikt voor informatie over internet te laten versturen??
Door jango
#5504
jelleruben schrijft:
Heel erg bedankt voor de tip, en voor de link..

maar is b.v. de Sirocco € 84,- incl. BTW ook geschikt voor informatie over internet te laten versturen??


ik ken geen van deze stations uit ervaring ik ben direkt met een vantage pro begonnen
als de beschrijving lees denk ik dat het niet mogenlijk is want er staan verschillende waar wel vermeld staat dat of software erbij is of mogenlijk is.
maar er zijn wel andere op het forum die dat mischien wel weten
Door hansmiv
#5508
Dit station is ook bekend als de Cresta WXR810. Ik heb verschillende aanbieders vergeleken en de handleiding doorgelzen. Volgens mij heeft deze GEEN mogelijkheid om met een computer / internet te communiceren.

Ik begrijp het probleem met het budget, maar als je er iets leuks mee wilt doen zou ik die optie absoluut erbij willen hebben. Jij zelf ook begrijp ik, terecht.

Het stationnetje van mij (Cresta WXR815) kost iets tussen 200 en 250 euries. Daar krijg je dan je usb-aansluiting voor, een afstandbediening (die ik zelden gebruik) en een uv-sensor. Maar dat is toch een heel verschil in prijs. Laten we het maar helemaal niet over de VP hebben, die is nog drie keer zo duur of zo ...
Door hansmiv
#5509
usb-stations:

De NX Pro zie ik voor € 180,-
De TFA Nexus draadloos weerstation met usb op marktplaats € 100,-
Door Meteo Simpelveld
#5515
jelleruben schrijft:
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met het kijken wat voor het weer enzo wordt. En vindt alles erom heen heel erg interessant.

Nou zou ik graag willen beginnen met een eigen station.. Alleen weet ik niet waar ik het beste kan beginnen.

Mijn woonsituatie is op een flat (blijf het nog wel mogelijk om een weerstation op te zetten??

Ik zou graag een stationnetje willen hebben waarbij je ook via internet de gegevens kunt aflezen, en via een display.

Aangezien ik een beginner ben, misschien als het kan ook eerst niet al te duur..

Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen, bij een keuze te maken..

Groetjes,

Jelle

Goedemorgen Jelle,
Als advies wil ik je meegeven om eens bij een of meerdere amateurs te gaan kijken en dan de mogelijkheden en de kosten gaan afwegen.

Groet Bert
Door jelleruben
#5517
Hallo Bert,

Dat zou ik ook wel graag willen, alleen ik ken zelf geen mensen die dit doen. En hiermee bezig houden..