Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Hugozer
#5918
Nadat langzaam maar zeker zo'n beetje alle sensoren van mijn WMR928 de geest aan het geven zijn heb ik besloten dat er iets moest gebeuren. In eerste instantie ben ik gaan kijken of ik ergens (tweedehands) onderdelen voor de WMR928 kun krijgen, maar dat bleek onmogelijk.
Al snel las ik dat er een nieuw station was, de WMR200, met wat verbeteringene tov het oude model, waarbij mn het lang vasthouden van data me interessant is. Ook de test op de Duitse weerstation test web site was erg positief en dat heeft me doen besluiten zo'n statio aan te gaan schaffen.
Ben eens op internet gaan snuffelen waar dat apparaat te bestellen was en uiteindelijk is het weatherbuffs.com geworden- incl verzendkosten scheelt het zo'n €100 met de voordeligste NL aanbieder dus interessant genoeg om r dan 6 dagen op te wachten :)
Ik hoop dat ie vlgde week binnen komt, en dan ik eindelijk mijn weersite re-activeren.

groet,

Hugo
Door wsp
#5920
@Hugo,

Kan misschien wel nog zo zijn dat je een rekening achteraf krijgt van de Nederlandse belasting. Dat heb ik ook gehad, niet altijd, maar helaas bijna 80% zeg maar. Hopelijk dat je geluk hebt en de Douane jou pakketje gewoon door laten gaan. Mijn ervaring is dat ik altijd vraag of ze er Gift op schrijven, maar niet alle bedrijven doen dit uit Buitenland, dan is de kans groot dat ze het door laten, dan krijg je geen accepgiro van de Nederlandse staat.
Maar de Douane worden ook steeds slimmer.

Dit gewoon ter info, hoeft dus niet, kan gebeuren.

Groetjes en suc6 met het weerstation.
Door wsp
#5923
Hugozer schrijft:
Ach ja, dat zien we dan wel weer ;)
je moet af en toe een gokje nwagen.


Dat zeker, maar er zijn ook dingen bij die ik dan achteraf beter gewoon in NL had kunnen kopen. Ik hoop voor je dat ze het door laten, we lezen het wel hoe het afloopt.
Door weerzoetermeer
#5924
In ieder geval ga je btw betalen van 21% en meestal nog wat invoerrechten van 14%. En dan maar hopen dat je nieuwe station het goed doet en blijft doen....

Veel plezier met je nieuwe aankoop!

Gr.
Thierry van Wijland
Door wsp
#5925
weerzoetermeer schrijft:
In ieder geval ga je btw betalen van 21% en meestal nog wat invoerrechten van 14%. En dan maar hopen dat je nieuwe station het goed doet en blijft doen....

Veel plezier met je nieuwe aankoop!

Gr.
Thierry van Wijland



@Thierry,

Ja dat klopt 100%, mijn ervaring is gewoon hier in NL bestellen en de volgende keer weet ik wel bij wie ik bestel ;-) kan hem zo aanwijzen met mijn neus ;-)
Gewoon lekker op zijn Nederlands en 100% garantie. Liever iet smeer kwijt, dan die ellende achteraf. Maar daar is ieder vrij in, mijn raad, gewoon NL.
Natuurlijk bestel ik ook wel eens iets uit US, maar dan meestal waar het risico klein is dat ik denk dat er iets mis mee kan gaan. Zo gebruik ik nu een Radioactiviteit meter die hier helemaal niet te krijgen is, dan is mijn keus snel gelegd, maar dingen die ik hier kan kopen, liever hier.
Door Frits
#5970
Gefeliciteerd met je WMR200! Ben zelf ook een tevreden gebruiker.

Ik hoop overigens wel dat je een Europese versie hebt gekocht (WMR200) en dus niet de US-versie (WMR200A). Want anders heb je een probleem met de ontvangst van het kloksignaal (DCF-77). Ik heb mijn Europese-versie gekocht bij http://www.echtshop.dein februari 2008. Deze was destijds veel goedkoper dan in Nederland, maar inmiddels is het prijsverschil al een stuk minder groot.

Veel plezier met je WMR200 en ik hoop dat je hem snel in huis hebt!

Groeten,

Frits
Door Hugozer
#6021
Iki heb inderdaad de Europese versie.. zag op website van UPS dat-ie ondertussen in Best gearriveerd is, hopelijk komt ie vandaag aan. (dan kan ik morgen de regenmeter eens goed testen )
Door wsp
#6025
Hugozer schrijft:
Iki heb inderdaad de Europese versie.. zag op website van UPS dat-ie ondertussen in Best gearriveerd is, hopelijk komt ie vandaag aan. (dan kan ik morgen de regenmeter eens goed testen )



Als je dat maar weet, ik zou iik meteen de windmeter plaatsen, want daar krijgen we morgen een heel mooi verschijnsel van.
Morgen hangt het lage druk gedeelte precies in het midden van Nederland.
Dan krijg je veel verschil in het Noorden en het Zuiden.

Groetjes en suc6, trouwens regen krijgen we vanavond al, althans in het zuiden en morgen het hele land en de regen goden hebben het niet goed voor met ons, groetjes.
Door Hugozer
#6046
Het weerstation is binnen! Het is dus toch de USA versie (raar stekkertje..) maar de tijd instelling kan ook handmatig ipv automatisch.
Voor de rest is ie identiek aan de EU versie, ga het eea vandaag maar eens in elkaar zetten...
Ik hoop dit weekend de eerste data op internet te kunnen publiceren.