Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door NielsWest
Beste mensen,

Ik ben een enthousiaste beginner op zoek naar een beetje betrouwbaar weerstation. Heb ooit een ding van een paar tientjes van de Blokker gehad maar dat was echt zonde van mijn geld. Wat ik graag wil kunnen uitlezen; temperatuur, wind chill, dauwpunt, luchtvochtigheid, neerslag, luchtdruk, windkracht/richting, weersverwachting en liefst ook zon/maan opkomst/ondergang en UV. De boel moet draadloos zijn en aan te sluiten op mijn pc. Ik wil rond de 100-200 euro uitgeven dus dan vallen een hoop opties af die (semi) professioneel zijn (Davis Vantage Vue, Oregon WMR-200, Davis VP-Vue special etc.).

Na diverse sites en reviews te hebben bekeken blijven volgens mij de volgende opties over waarvan de bovenste drie op dit moment via ABN met 30% korting te koop zijn wat wel erg aanlokkelijk is;

* ALECTO WS-5000 ECO (€ 179 -> € 118)
* Alecto WS 4500 (€ 149 -> € 104)
* OREGON SCIENTIFIC WMR88 (€ 179 -> € 118)
* NEXUS Pro Solar Powered (€ 155)
* TFA Meteotime duo 35.1100 (€ 195)
* TFA Primus 35.1099 (€ 195)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips met deze station, ik zie door de bomen het bos niet. Welke zouden jullie kopen? En wellicht zie ik binnen dit budget een paar hele mooie alternatieven over het hoofd.

Als ik het echt heel leuk ga vinden wil ik in de toekomst wellicht een website maken met de data maar dat is van later zorg.

groet,
Niels.
Door duck1966
goede morgen,

Ik zou dan voor de Cresta WXR-815 gaan die heb ik 2 jaar draaiend gehad zonder problemen. Dat gehad is omdat hij op een camping heeft gestaan en omdat we daar nu niet meer zijn zit tie weer in de doos,

groetjes ronald
Door hanszzz
Hallo Niels

Hier word gebruikt gemaakt van de NEXUS Pro Solar Powered na in het begin met wat ontvangst problemen met de sensors :( ( na wat geschuif nu goed ) :woohoo: