Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Efjee
#8414
@ Allemaal,
Ik heb sinds kort een vp2 station :) en had alles aangesloten en werkend, vandaag de windvaan op de mast gezet. het ding draait als een gek en op de console heb ik geen snelheid en geen richting. :angry: Terwijl ik die gegevens eerder wel had. Moet ik opnieuw iets instellen?:ohmy:
Ik heb aan de bedrading niets veranderd ( van windvaan naar ISS ) .
gr,
Efjee
Door tjabine
#8415
Je hebt dus niets los gehad, geen batterijen verwijderd enzo?
Misschien ergens tijdens montage van de mast de bedrading beschadicht?
Of misschien toch een stekker aansluiting.
Je hebt dus geen anemometer transmitter kit?
Die moet je namelijk wel aanmelden in de console.
Door Efjee
#8447
Aan de console niets los gehad, ik heb geen transmitter kit, maar vind het onbegrijpelijk dat hij eerst wel deed en nu niet meer.... temp en rv doen het wel....
Door tjabine
#8450
Dan moet het wel iets van draadbreuk zijn.
Je kunt eventueel wel weer de console instellen.
De min en done doets gelijk in drukken.
Recieving van, en wachten tot hij station 1 gevonden heeft en dan de done toets weer indrukken.
Door Efjee
#8485
heb ik geprobeert maar geen verandering, zal moeten wachten tot zaterdag en de windvaan weer van de mast afhalen......maar toch vreemd dat ie het eerst wel deed...met dezelfde kabel.
Door tjabine
#8486
Misschien heeft de kabel klem gezeten tussen een klem ofzo,
Door Efjee
#8505
Hoe kan het zijn dat ik vandaag in de loop van de dag van mijn windmeter wel de windkracht/stoten doorkrijg, maar de windrichting staat nog steeds verkeerd ( Staat vast)
Door Edwin
#8508
Zit de windvaan goed op de as vastgeschroeft? Als dat niet het geval is, draait de potmeter niet en heb je dus geen windrichting. Draai de as met de hand, dat moet heel soepel gaan (en kijk dan meteen of de richting inderdaad wijzigd).
Door Pim
#8518
Hoi Efjee,

Je maakt de opmerking dat de windrichting niet goed wordt aangegeven, zou de oorzaak daarvan misschien in de stand van de windmeterbeugel kunnen zitten, die hoort precies richting noorden te staan.

Groet Pim
Weerstation Roden
Door Efjee
#8520
Edwin schrijft:
Zit de windvaan goed op de as vastgeschroeft? Als dat niet het geval is, draait de potmeter niet en heb je dus geen windrichting. Draai de as met de hand, dat moet heel soepel gaan (en kijk dan meteen of de richting inderdaad wijzigd).


Edwin,

Ja de windvaan zit goed vast draait niet mee op de buis, maar ik zal zaterdag bij daglicht nog eens het dak opgaan en dubbel checken.
gr,
Efjee


Pim schrijft:
Hoi Efjee,

Je maakt de opmerking dat de windrichting niet goed wordt aangegeven, zou de oorzaak daarvan misschien in de stand van de windmeterbeugel kunnen zitten, die hoort precies richting noorden te staan.

Groet Pim
Weerstation Roden


Bedankt Pim,

Maar de beugel heb ik dmv. een geijkt kompas naar het noorden bevestigd.