Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Vijversenkoi
#64222
Een vraag in verband met deze domme ikke. Zie http://www.hetweeractueel.nl/forum/weerstations-algemeen/61720-weerstation-waanrode

Is ergens een oplossing dat ik binnen een bepaalde tijdspanne een mail of sms krijg dat er iets fout loop?
Ik bedoel niet door jullie, maar een software oplossing of iets anders.
Kan je dit ook via WD oplossen of is een een beter oplossing?

Ik heb deze vraag in een aparte topic gezet, omdat wel eens bij iedereen kan voorkomen. Ik bedoel hier mee, dat een storing bij iedereen wel een zal voorkomen en dat je het niet altijd onmiddellijk opmerkt. Niet dat iedereen zo dom is als ik om uw weerstation terug (vergeten) aan te sluiten aan uw PC. B)
Door Snarf2000
#64233
Voor NL kan je de SMS service aanzetten.
Voor BE kan dit helaas niet.

Aanmelden voor HWA SMS storingsmelding
Om je aan te melden voor de SMS storingsmelding SMS "GO WEER [naam weerstation] STORING AAN" naar 1008

Als er een 1 uur lang geen nieuwe data wordt aangeleverd, dan krijg je automatische een SMS. Per storing krijg je maximaal 1 SMS. Als het aanleveren van de data weer hervat wordt en er treed opnieuw een storing op, dan wordt dit gedetecteerd als een nieuwe storing. Je krijgt dan opnieuw eenmalig een SMS van deze nieuwe storing.

Je kunt ook de interval wat langer zetten, bijvoorbeeld na 4 uur. SMS dan "GO WEER DONGJUM STORING 4 AAN" naar 1008
(de 4 in bovenstaande code is het aantal uur waarna een SMS verstuurd wordt na een onderbreking van aanleveren van weerdata).

Om je weer af te melden voor deze service SMS "GO WEER DONGJUM STORING UIT" naar 1008

Bij het aan- en afmelden krijg je per SMS een bevesting waarvoor je aan- of afgemeld bent.
De kosten van de storingsmelding SMSjes zijn slechts 0,25 p.o.b.
Door wsEpe
#64235
Ik zit te denken om een php oplossing voor dit. Met een cronjob dan x keer per dag je hwa upload file uitlezen, de tijden vergelijken en als deze dan teveel verschilt dan via mail een berichtje versturen. Een beetje misbruik van cronjob, maar dit moet mogelijk zijn. Wellicht een oplossing voor onze Belgische vrienden.