Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door T.J.
#64289
Hallo.

Sinds enige tijd gebruik een WMR200 met UV sensor voor het verzamelen van de weerdata.
Ik heb deze 2e hands aangeschaft en werkt tot nu toe redelijk goed, echter de ontvangst van de sensoren is soms niet geheel stabiel gebleken.
Wat is een goede opvolger voor een WMR200, dus betrouwbaarder.
WMR300, DavisVP2?
Of wachten op de VP3?
Ik wil geen alles in 1 zoals bijv. de Vantage Vue, daar ik mijn huidige opstelling niet teveel wil wijzigen.
Ik gebruik meteobridge voor het opladen van de weerdata.

Gr. Tjeerd.
Door Snarf2000
#64290
Volgens mij zal iedere Davis Vantage Pro II gebruiker zeggen dat deze het beste is.
Dat geldt ook voor mij.

Zeer stabiel en veel vrijheid mbt het plaatsen van de sensoren.
Het is maar net wat je er voor over hebt.
De VPII is duurder dan de reguliere stations, maar dan heb je ook wat.

Maar ook voor de VPII geldt: Ook hier kunnen dingen kapot gaan.
De reserve onderdelen zijn ruim verkrijgbaar, maar ook hier hangt een prijskaartje aan.

Grt Frans
Door lammertsm
#64292
Ik had ook eerst een WMR200 met UV, deze na verloop van tijd vervangen door een Davis VP2. Zal vooralsnog niet iets anders willen. Nog geen enkele keer een signaal onderbreking of dergelijk gehad.

Voordeel van de Davis, vrijheid in plaatsen van de sensoren, de uitbreidingen en toch ook wel de kwaliteit. Uiteraard kan aan een Davis, zoals al eerder genoemd, zaken defect raken.
Onderdelen zijn goed verkrijgbaar.

Wachten op de VP3 is ook mogelijk, maar volgens mij is deze nog niet aangekondigd.
Door jango
#64295
Heb je het geld?
Dan is de keuze niet moeilijk en ga voor de Vantage Pro2
Op elk station zal wel wat aan te merken zijn maar de VP2 is toch verreweg de beste.

En de VP3 als je nog lang kan wachten?
Door T.J.
#64302
Allereerst bedankt voor jullie zienswijzen op dit punt.
Vooreerst zal de WMR200 nog even in bedrijf blijven.
Ik ben er inmiddels wel uit dat de volgende een Davis gaat worden.
Vindt het wel een beetje stil rond Davis qua ontwikkeling.
VP2 loopt ook alweer een hele tijd mee!
Maar wat wil je, een bewezen betrouwbaar en nauwkeurig concept zal men niet snel wijzigen.
Tenzij de stations (VP2/VP3) onderling compatible worden!
Nou ja ik wacht eerst maar eens rustig af en neem de WMR200 issue's vooreerst maar voor lief.

Gr. Tjeerd.