Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door dmd99
#67254
Hallo

Ik heb een week gelden een alecto ws 4800 weerstation gekocht.
Alles werkt perfect behalve de barometer..
Hij daalt of gaat altijd omhoog in grote verschillen en de weersvoorspelling klopt niet.
Je kan ook zelf de barometer juist zetten maar al na een tijdje verspring de barometer terg met grote stappen...
Is er iemand die kan helpen ?

Mvg
Door ws vreewijk
#67255
Welkom hier.
Mischien moet je de instelling opslaan,of. Done in drukken of enter .
Misschien is dat de reden.
Gr Chris
Door ws vreewijk
#67256
Wat je ook kan doen,batterijen uit je console spanningsloos laten liggen voor 15: minuten dan alles opnieuw instellen.
Of een fabrieks reset zie handleiding.
Gr Chris
Door ws vreewijk
#67258
Nee dat kan niet,je barometer zit in je console.
Een reset,al dan niet dmv reset knop of batterijen eruit is denk ik de enige optie!anders hup retour en garantie claimen.
Gr K3
Door ws vreewijk
#67260
Ok hoop dat je het kan oplossen,ik,ken je station niet maar de door mij aangeven dingen lossen vaak het probleem op.
Echt flinke tijd console spannings loos,dus niet hup spanning eraf en hup spanning erop de elco condensators houden namelijk even de spanning vast.
Succes,
Door WSParkstad
#67263
Hallo,

Het enige wat je kunt instellen is de hoogte van jouw station zodat je d ebaro krijgt te zien van jouw locatie en niet van zeespiegel.

Misschien dat daar iets mis gaat en bij het uitlezen dat hij misschien een keer zeespiegel laat zien en de andere keer je eigen locatie.

Helaa sken ik het weer station niet zo maar een baro sensor kun je voor d erest niks aan veranderen, behalve dan de hoogte van je locatie.

Succes ermee.

Marcel.
Door nitrx
#67267
DE Fine Offset kun je instellen op realtieve luchtdruk dat is dus op zeeniveu (officieele methode) of absolute luchtdruk zie handleiding. Soms bij herstart wil de luchtdruk wel eens terugvallen naar absolute luchtdruk. Mocht het zo enorm tekeer gaan dan zou ik idd herroepen op garantie. De luchtdruksensor zit idd in de console.