Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Amalgation
#68416
Goedemiddag beste mensen,

bedankt dat u de tijd neemt mijn oproep te lezen.

Onlangs ben ik in het bezit geraakt van een weerstation van onbekend merk en type. Er zitten geen identificerende stickers op het apparaat en zoeken via google (incl. image search) heeft mij geen resultaten opgeleverd. Het apparaat is van mijn overleden grootvader geweest en ik zou het graag in gebruik nemen, maar zonder te weten wat het exact is is het lastig een handleiding te vinden.

Nu hoop ik dat iemand hier mij zou kunnen helpen dit weerstation te identificeren. Ik heb een foto van het apparaat bijgevoegd.

[img]http://www.amalgation.nl/images/weatherstationlarge.jpg[/img]


Dit zijn de bekende gegevens:

1. Het apparaat werkt op 3x AA (penlite) batterijen
2. Ondersteuning voor externe draadloze sensors op 4 verschillende kanalen (er zat er ooit 1 bijgeleverd, maar die is kwijt geraakt)
3. Afmeting 25 cm breed, 10 cm hoog.

Functies op display:
4. 24 uurs klok met DST synchronisatie
5. Weersvoorspelling
6. Maanfase
7. Binnen en buiten temperatuur
8. Weergave zonsopgang en zonsondergang
9. DST ondersteuning voor automatisch instellen tijd

Ik hoop dat iemand mij aan de hand van deze gegevens op de juiste weg kan helpen. Ik begrijp dat het waarschijnlijk onbegonnen werk is, maar wie weet. Als laatste optie kan ik het apparaat altijd nog demonteren om te kijken of er via markeringen op de chips enige informatie valt te achterhalen.

Als er meer informatie nodig is, vraag dit dan en ik zal proberen het te achterhalen.

Met vriendelijke groet,

Justin Eelman
Bijlagen
onbekend_weerstation_met_weergave_knoppen_klein.jpg
onbekend_weerstation_met_weergave_knoppen_klein.jpg (113.87 KiB) 1709 keer bekeken