Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door WeerstationGraveNL
#69966
Goedemiddag weervrienden,
De ontwenningsverschijnselen werden me bijna teveel, maar....

Na ruim 2 weken zonder internet, TV en tot overmaat van ramp ook nog een defecte iPhone is vanmiddag e.e.a. weer met succes hersteld.
Ik ben weer online en het weerstation upload weer data (alsof er niets gebeurd is).
Volgens mij gaat het weerstation op HWA automatisch op grijs als er geen data wordt ontvangen?
Weet niet of dit nog verdere problemen heeft opgeleverd?
Hoe dan ook.... ik ben weer online. Gelukkig :D
Door wvdkuil
#69967
WeerstationGraveNL schrijft:
Goedemiddag weervrienden,
De ontwenningsverschijnselen werden me bijna teveel, maar....

Na ruim 2 weken zonder internet, TV en tot overmaat van ramp ook nog een defecte iPhone is vanmiddag e.e.a. weer met succes hersteld.
Ik ben weer online en het weerstation upload weer data (alsof er niets gebeurd is).
Volgens mij gaat het weerstation op HWA automatisch op grijs als er geen data wordt ontvangen?
Weet niet of dit nog verdere problemen heeft opgeleverd?
Hoe dan ook.... ik ben weer online. Gelukkig :D

Als eerste: Goed dat alles is opgelost. Je station levert weer netjes aan, te zien op je historie pagina.
http://www.hetweeractueel.nl/weer/grave ... e/2017/08/

Inderdaad, als er geen data wordt ontvangen, door welke oorzaak dan ook, gaat het station op grijs. Omdat het voor de bezoekers anders heel verwarrend zou zijn om die "vreemde / afwijkende" temperaturen e.d. gewoon tussen de andere stations te zien. En de dag/maand kaartjes zouden er dan ook heel vreemd uitzien.

En Grave doet weer gewoon mee.

Wim
Door WeerstationGraveNL
#69968
Goed geregeld dus Wim, op HWA !!
Ik zie dat mijn regendata op grijs staat.
Dat is ooit zo ingesteld na een rare meting, maar sindsdien niet meer fout gegaan.
Hij mag, wat mij betreft, weer op "aan".
Door wvdkuil
#69969
WeerstationGraveNL schrijft:
Goed geregeld dus Wim, op HWA !!
Ik zie dat mijn regendata op grijs staat.
Dat is ooit zo ingesteld na een rare meting, maar sindsdien niet meer fout gegaan.
Hij mag, wat mij betreft, weer op "aan".

De filtering is er af. Nu maar hopen dat het niet opnieuw 345 mm op 1 dag regent in Grave. Een te mooi plaatsje om opeens weggespoeld te worden. B)
Wim