Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: LoRa
Re:LoRa 3 Weken, 3 Dagen geleden  
Goedendag,

Je kunt ook een singel gateway op zetten en laat je jouw sensoren alleen op die frequentie uitzenden en bij Ali zijn ze betaalbaar, heb hier boven ook een liggen, maar de Lorank8 werkt hier perfect.

Wat betreft die test heb je volgens mij via KPN verricht?
Ik zou zeggen laat eens een iemand met een TTN mapper langs komen, dan kun je zien of er inderdaad niks zit, niet iedereen weet het direct goed te zetten, voorbeeld hier in Heerlen zou ook een zitten, is online maar totaal geen Gateway.

EN ja als die test van KPN afkomstig is dan s het logisch dat hun zeggen geen TTN Gateway, die willen abb. verkopen

Weet niet wat goedkoper is aangezien ik niet weet hoeveel sensoren je gaat gebruiken, dat wordt dan alles op een papiertje zetten van KPN en TTN op jaar basis en de mogelijkheden eventueel.

Blijft leuk en alle start is moeilijk, maar het idee dat ik 1 km verder op bij een boer sensors kan plaatsen heeft wel iets, zowel voor de boer als voor het weerstation

Hie ris dus het probleem hoe krijg ik die data in de website zichtbaar, heb 2 sensoren nu en staan ook op internet, maar ja dan houdt mijn kennis ook op en moet ik rustig afwachten en hopen dat er iets gaat komen.

Misschien leuk voor Awekas 2.0

Heb mijn Temp/Vocht nu in mijn auto zitten, werkt goed
cayenne.mydevices.com/shared/5bcc2e8181b...64-8e37-452b2ee8b70e

Door NL heen werkt dit gewoon, zonder veranderingen of wat dan ook, dus voor mobiele toepassingen ook handig

Wordt vervolgd

Marcel.
WSParkstad (Gebruiker)
QRZ PD4MM
Platinum forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker nu online Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Weerstation Parkstad Locatie: Kerkrade Geboortedatum: 1966-12-05
Gelogd Gelogd  

Ik ben ik, ik ben niet volmaakt, ik ben niet perfect maar zo ben ik, ik weet wie ik ben, ik weet wat ik wil soms ben ik een prater, soms ben ik stil.

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Re:LoRa 3 Weken, 3 Dagen geleden  
Marcel, e.a.

Bij LoRa-dekkingsrapporten moet je zeker goed opletten wie ze heeft gemaakt.
Daarom in de aangehaalde weblink ook bewust een apart KPN-plaatje en aparte TTN-plaatjes, door hen zelf gemaakt: zou het gunstigste beeld moeten geven.

Er zijn legio manieren om zelf een Gateway te bouwen.
Rondkijkend naar een Gateway op de TTN-Website, misschien daar onder 'OpenSource' iets interessants gevonden.
Als je de URLs vanaf die webpagina volgt, dan zou dat uiteindelijk een volledig functionerende Gateway voor TTN moeten opleveren.
Prijs valt mee, is met een Raspberry_Zero als basis, en dat laatste bevalt me ook wel.
Aangezien TTN in een andere tab heel duidelijk aangeeft dat een Single-channel Gateway [in hun ogen] geen goede start is, en dat ze daarom die niet beschrijven, zou dit (omgekeerd redenerend) een multichannel Gateway moeten zijn.

Van dezelfde leverancier kun je trouwens ook direct de IoT-Ontwikkelkit bekomen die Elektor aanbiedt.

Zo blijven we bezig .......

MVG, Anton
Toulon7559 (Moderator)
TFA_Nexus+WS7000+WsWin+Domoticz
Data & Forum Moderator
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Locatie: Hengelo (Ov) Geboortedatum: 1950-01-01
Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 13/02/2019 23:55 Door Toulon7559.

Je kunt nooit genoeg meten om te weten:
dat betekent niet dat alles begrijpelijker wordt .....
Hengelo-Slangenbeek-Home
Hengelo-Slangenbeek-AWEKAS

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  

Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 77 gasten en 7 leden online