Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Willy Peters
#35752
ik heb een probleem met de communicatie tussen de console,virtual VP en Wswin. Om de haverklap krijg ik via HWA een SMS dat mijn station in storing ligt. Als ik dan op afstand via Log me in op mijn weerPC kijk zie ik in de statusbalk van Wswin dat de communicatie tussen de console en Wswin weg is. Door even een andere compoort te kiezen en daarna weer terug naar de goede poort vindt Wswin weer de console. Het probleem is dan weer (tijdelijk) opgelost. Dit is de gehele week al aan de gang. Ik heb al van alles geprobeerd maar het bied geen soelaas. Voorheen sloot ik een keer in de 2 weken alle programma's af en liet de PC een keer opnieuw opstarten en startte daarna alle programma's weer op. Ik heb dit nu al verschillende malen gedaan maar dit helpt ook niet. Wie heeft een idee wat er aan de hand is?

Ik heb al een nieuw mini ITX board met een SSD op stapel staan. Ik heb hier een originele XP op geinstalleerd en alle weersoftware. Tijdens proeven draait dit prima maar nu lees ik op het forum dat XP vastlopers geeft met een SSD? Ik ben benieuwd. Over een paar weken weet ik meer.

Willy
Door osjohn
#35753
De partities van WinXP zijn niet goed voor een SSD, zelf heb ik een SSD gepartioneert d.m.v. windows7 waarna ik windowsXP op die partities gezet heb.

Windows7 heeft ook een trim ingebakken speciaal voor de SSD, daarom loopt
de SSD bij XP vol, waarna hij stopt.
Na een herstart draait hij dan wel weer.

Maar dan krijg je ook vastlopers, XP is niet gemaakt om op een SSD te draaien.



John
Door osjohn
#35754
WsWin geeft bij mij hetzelfde probleem, loopt vast als b.v. een upgrate voor de virusscanner in de wacht staat.
Die fout heb ik al twee jaar, maar kan hem niet vinden.

Daarom laat ik alleen de current uploaden van WsWin, als die stil staat vind ik niet
erg.
Eventueel verwijder ik WsWin helemaal van mijn computer, er is geen click tussen
mij en WsWin, alleen allende.

Daarom heb ik de koppeling naar het HWA niet meer via WsWin maar Weatherlink, dan
geeft het geen probleem bij het HWA.

John
Door Willy Peters
#35895
Inmiddels is het probleem nog steeds niet opgelost. Wswin geeft na een bepaalde tijd rechts onder in de statusbalk de melding "interface fout" Met gevolg dat er geen communicatie meer plaats vindt tussen VirtualVp en Wswin. De communicatie tussen de console en VirtualVP blijft gewoon in stand. Ook Weatherlink en Cumulus blijven gewoon communiceren met VirtualVP. Dus het moet iets zijn met Wswin. Heeft iemand nog een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik weet niet of het vermelden waard is maar ik heb voor een paar weken terug een Solar sensor aangeschaft en deze aangemeld bij Wswin.

Om de data te waarborgen naar HWA heb ik op aanraden van John van Os Weatherlink nu in gebruik voor upload naar HWA. Dit blijft nu ook goed functioneren.

Willy
Door gerrit32
#35900
Dit probleem heb ik ook met Wswin en VirtualVP.
Het draait bij mij op Engelstalige XP pro op een gewone HD.
Het tijdstip is onvoorspelbaar.
Het blijft een niet te verklaren probleem waar, nu blijkt, toch meer mensen last van hebben.
Ik moet de PC in dat geval opnieuw opstarten om Wswin weer de interface te laten vinden.

Ik hoop dat toch iemand met een oplossing komt.
Helaas kan ik je geen advies geven.


Groet,
Gerard
Door meteo ten boer
#35902
Dit probleem ondervind ik ook al een tijdje, dan loopt het goed en daarna helemaal van slag. Wswin blijft dan vast zitten waardoor uiteraard de gegevens niet meer mee komen erg vervelend, meerdere malen een her installatie gedaan ook dat helpt niet. Nu heb ik HWA lopen via weatherlink ook daar gaat het mis upload ook niet meer, draai hier ook met xp en dat ik daar nu zo tevreden mee ben, niet om over naar huis te schrijven, iemand een idee welke windows versie een beetje redelijk draait ?

Mvg: jan (meteo ten boer)
Door jango
#35903
Ik draai hier ook met WsWin en Weatherlink en VirtualVP op win XP.
FTP doe ik met Fling, maar 1 prog om alle data te verzenden naar site wat ook minder conflicten geeft

WsWin vertoond ook ooit het boven vermeld probleem.
Met WL heb ik nooit(afkloppen) problemen draait zeer stabiel.
Nu moet ik hierbij wel aangeven dat ik na installatie van de 5.9 versie ook problemen had met WL en ben daarom weer terug gestapt op 5.8.3 en geen probleem kent.
volgens mij is het met WL een conflict met Virtual VP en 5.9 want als ik deze draaide zonder VVP dus enkel WL op pc draaiende dan kende WL geen problemen en liep alles dus goed.

Wat betreft WsWin weet ik niet wat hiervan de oorzaak is.
Ik had dit probleem ook toen het stand alone draaide.
Misschien dat iemand die het Duits beter onder de knie heeft hiervan eens vraagstelling kan doen op het WsWin forum.
http://www.pc-wetterstation.de/de6index.html

Ben ook bezig met een pc met Win7 maar dat wil nog niet zo lukken om meerdere software te draaien ( voor poort deling gebruik ik VSPE ) steeds geen herkenning of Freeze.

groet Jan
Door Willy Peters
#35907
Ik ben in ieders geval blij dat ik niet de enigste ben. Ook ik heb XP als besturingssysteem. Zoals eerder vermeld ben ik met een nieuw mini ITX bordje bezig. Heb eigenlijk alle software en XP geinstalleerd op een SSD. Helaas kreeg ik al een waarschuwing dat XP problemen geeft op een SSD, vastlopers ed. Eind volgende week hoop ik het spul opnieuw geinstalleerd te hebben met W7.

Trouwens ik ben ook al zoekende geweest op het Duitse forum. Ook hier kom je deze problemen tegen met wswin. Iemand vertelde dat er problemen kunnen ontstaan door een te groot tijdverschil tussen de console en de tijd op je weerPC. Ik had hier een verschil van 1,5 min in zitten, maar na gelijktrekken van de tijd blijft het probleem zich voordoen. Mocht ik meer te weten komen via het Duitse forum laat ik het weten.

Willy