Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door hencob
#37659
Hallo heb eindelijk weerstation aan het draaien dit doe we met WS WIN en met HS upload maar nu komt mijn buitentemp niet goed over heb het idee dat het gewoon vast staat op 19,7 graden dit alles kunnen jullie ook bekijken op members.home.nl/henco-helma/ er zal wel een instelling niet goed staan maar ik zie het niet wie kan mij helpen :blush:

Groet Meteo Noordscheschut
Door Mike
#37661
En als je hem even binnen zet?
Vind je LV ook aan de lage kant en kloppen je zonsopkomst en ondergang tijd niet. ;)

Groeten, Mike.
Door jango
#37662
Ik gebruik naast Weatherlink ook WsWin, maar met je aangeleverde gegevens(vraag)kan ik niks.

Heb je gegevens bekeken maar?
Wat denk je zelf van de overige gegevens zoals luchtdruk, neerslag en luchtvochtigheid.

Heb je wel het goede weerstation ingegeven?

Als je het goede station hebt ingegeven lijkt mij het beste om toch maar even na te lopen of je de goede sensor instellingen hebt aangegeven.

succes

groet Jan
Door hencob
#37727
Hallo Mike,

Heb de gegevens zoals ze aangeleverd worden gebruikt maar volgens mij moeten er handmatig nog heel wat dingen ingesteld worden want zie het zelf natuurlijk ook dat de gegevens niet allemaal kloppen maar ben in ieder geval blij dat het al te zien is voor anderen de gegevens van windkracht en richting kloppen precies. Maar mijn binnentemp en buitentemp niet welke instelling moet ik wijzigen om dit wel goed te krijgen in ws win. Trouwens nog bedankt voor je reactie

Mike schrijft:
En als je hem even binnen zet?
Vind je LV ook aan de lage kant en kloppen je zonsopkomst en ondergang tijd niet. ;)

Groeten, Mike.
Door hencob
#37728
Hallo Jan

Mijn vraag is eingelijk kort gezegd mijn binnentemp en buitentemp kloppen niet welke instelling moet ik hier voor wijzigen windkracht en richting kloppen wel andere gegevens staan in ws win zal misschien ook handmatig aangepast moeten worden. Maar ik gebruik het programma zoals deze is geleverd dus de instellings van bepaalde dingen weet ik niet ben al blij dat er nu wat gebeurt en dat een ander dit ook kan bekijken.Mijn Weerstation is een Mega 2 ws-2200 . Trouwens ook nog bedankt voor je reatie hoop dat je mij misschien wat verder kan helpen .

jango schrijft:
Ik gebruik naast Weatherlink ook WsWin, maar met je aangeleverde gegevens(vraag)kan ik niks.

Heb je gegevens bekeken maar?
Wat denk je zelf van de overige gegevens zoals luchtdruk, neerslag en luchtvochtigheid.

Heb je wel het goede weerstation ingegeven?

Als je het goede station hebt ingegeven lijkt mij het beste om toch maar even na te lopen of je de goede sensor instellingen hebt aangegeven.

succes

groet Jan
Door eugel
#37729
Hallo Jango.

een redmiddel kan zijn om de batterijen uit je datalogger te halen.Eerst wswin afsluiten en je datalogger ontkoppelen van je pc. Batterijen eruit en een uur wachten. Daarna batterijen erin. Dan begint je datalogger de sensoren te zoeken. Misschien is het handig om de sensoren dicht bij je datalogger te zetten ivm ontvangst.
Na een half uur kun je dan je datalogger op je pc aansluiten en wswin opstarten.dan zou het moeten werken.

Heb dit station hier als backup draaien en heb dit probleem ook wel eens gehad.
Probleem is vaak de ontvangst. Blijkt bij dit weerstation niet optimaal te zijn.
Zorg dan ook als het enigzins mogelijk is dat je de sensoren zo dicht mogelijk bij je datalogger hebt staan. Ook de datalogger bij het raam zetten kan helpen.
voor de rest moet je niet vergeten om in wswin de hoogte van je lokatie op te geven ivm luchtdruk.

succes
Door jango
#37731
Maar heb je je weerstation wel goed staan in WsWin?

Onder weerstation, interface type, weerstation kiezen.
Hier is het wel belangrijk dat je de goede keuze hebt anders kan de software je station niet goed uitlezen.
In jou geval lijkt mij dat het uitlezen het probleem veroorzaakt.

Volgens onderstaande link moet je als station opgeven WS2500.

http://www.pc-wetterstation.de/de6index.html

succes

grt. Jan

@ Marcel, even topic goed lezen dan zie je dat niet ik met dat probleem kamp maar hiervoor probeer een oplossing te geven.
Het zou best kunnen dat jou oplossing het probleem kan oplossen, ik ben echter onbekend met WS2200
Maar wat wel duidelijk lijkt is dat het om een uitlees probleem gaat.
Door hencob
#37778
Hallo jan heb inderdaad mijn weerstation gewijzigd naar 2500 bedankt voor je tip want ik had het anders niet gevonden. De gegevens stromen nu langzaam binnen tenminste wat op het weerstation te zien is staat ook op de site alleen de min waardes staan er nog niet allemaalop maar dit komt ook nog wel en het dauwpunt wijkt erg af tenopzichte van mijn station.

Bedankt voor je tip in ieder geval
Door hencob
#37779
Hallo Marcel

Heb inder daad de bateryen er ook uitgehaald en mijn buitensensor en de hele mik mak dicht bij de pc gelegt. En wat betreft de hoogte dat is in mijn woonplaats volgens mij 11,8 mtr boven nap,

Bedankt voor je reactie jullie hebben er voor gezorgt dat er weer een weerstation bij is nu moet er nog het 1 en ander aangekleed worden maar dat komt ook wel