Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door MarTan
#38555
Aan Alle WsWin gebruikers,

Zelf ben ik ook een gebruiker van WsWin software.
Door het vastlopen van het systeem, ben ik gegevens kwijt geraakt.
Met behulp dan onze Duitse vriend ben ik erin geslaagd om de gegevens terug te halen. Dit heeft wel een paar zweet druppels en veel nacht uren gekost.

Mijn advies aan de gebruiker van deze software is het volgende.
Maak regelmatig, laat zeggen eens in de week (nagenoeg hoeveel gegevens je console kan onthouden) een export van alle data.
Om dit te kunnen doen dal eerst de opname gestopt moeten worden.

Ga dan vervolgens naar de optie Bestand/Exporteren/exporteer alle maandbestanden/gegevens bestanden.


Start de opname weer opnieuw (bestand / Start opname).

De gegevens worden weggeschreven in de de directory ...\\wswin\\AllData
Hierin bevinden alle CSV bestanden. (Backup van alle data per maand).
Zet deze veilig op een USB stickje bv.

Mocht je een restore moeten doen dan heb je deze bestanden weer nodig.
Dit doe je doe importeer weergegevens te kiezen. (.\\Alldata -> jaartal)
Zoek het bestand of meerdere bestanden op en importeer de gegevens.
Door de optie alle bestanden wordt alles in 1 keer ingelezen. (.\\Alldata -> jaartal)
Nu staan ze wel in het programma maar de data is dan nog niet verwerkt.
Kies nu voor weergave alle sensoren en laat een grafiek van het jaar zien.
Nu worden alle gegevens verwerkt.
Doe dit voor elk jaar / of maand.

Alle gegevens zijn nu weer hersteld.

Martijn
Bijlagen
export.JPG
export.JPG (73.09 KiB) 1663 keer bekeken
Door useradema
#38556
Beste Martijn,

Ik gebruik bij mijn weerstation ook WsWin.
Ik heb een LaCrosse WS 3650.

Ik gebruik ook de dataopname om mijn gegevens in te lezen.

Als ik een probleem heb met WsWin (wat zelden voor komt) Lees ik gewoon opnieuw het data bestand van mijn weerstation in.

En dan klopt alles weer.
Ik vind het veel te omslachtig om export bestanden aan te maken.

Ik weet niet welk bestand uit je weerstation komt, maar als dit bestand via converteer weergegevens opnieuw inleest heb je alle gegevens weer...

Groet,
Alexander

www.weerstation-emmen.nl
Door Willy Peters
#38561
Ik maak elke week automatisch een backup aan met FBackup. Ik maak een backup van de gehele map Wswin naar mijn NAS. Dit doe ik ook voor WL, Cumulus en WD. uiteraard controleer ik wel elke week of de backup daadwerkelijk gemaakt is. Voor een maand terug heb ik een nieuwe weerPC in gebruik genomen. Alle data heb ik van de NAS gehaald.

Willy
Door MarTan
#38562
Klopt ik maak ook elke week automatische een backup van alle bestanden. Echter als het programma niet meer werkt dan heb je niets aan de *.dat bestanden. Het is erg omslachtig om de gegevens weer opnieuw in te lezen. Helaas spreek ik uit ervaring.
De *.dat bestanden zijn er dan wel maar de grafieken en statistieken blijven leeg.
Door de gegevens opnieuw in te lezen door een import en de grafieken opnieuw te laten berekenen, worden ge statistieken van bv jaar en maand weer bijgewerkt. Ik had ineens dit jaar een neerslag van 0mm en dat klopte natuurlijk niet.

Je kan het makkelijk uitproberen door op een andere PC het programma te draaien en een import te doen.
Dan weer je zeker of de bestanden goed zijn.

Bij mij was er een fout in het programma gekomen door een verkeerde script waardoor het programma steeds vastliep. Door een herinstallatie van het programma en alle *.dat bestande terug te zetten bleef alles leeg. Zodoende kwam ik er achter (met hulp van Wenner) dat je moet importeren

Martijn