Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door schilper
#3090
Bedoel je de WsWin software met Nederlandse commando's of zoek je een Nederlandse gebruiksaanwijzing.
Het eerste is mogelijk: Ga naar Datei - Sprache Wahlen en maak je keus.
Een Nederlandse handleiding is bij mijn weten voorhanden.
Door Eckie76
#3097
Bij mijn weten is er nog geen NL handleiding.
Wat mij opvalt bij de NL taalversie van WS Win is enkele letterlijke vertalingen die niet echt geweldig zijn, maar goed het werkt prima :)
Door Langelaan
#3103
Mocht je jezelf een keer vervelen :-)

Eckie76 schrijft:
Bij mijn weten is er nog geen NL handleiding.
Door Eckie76
#3104
Grappig dat je dat zegt, ik heb er serieus over nagedacht om een handleiding te schrijven in Nederlands :)

Misschien komt dat wel op korte termijn.
Ik zal Werner Krenn eens polsen.
Door Langelaan
#3106
Daar zal Der Werner geen bezwaar tegen hebben. Maar voor gering bedrag kun je de duitse versie laten vertalen. Op scriptlance.com is vast wel iemand te vinden. Daarna kun je de letterlijke vertalingen in jargon zetten. Scheelt een hoop werk.

Wat mij het meest irriteert aan alle programma's is een goed overzicht van de mogelijkheden. Het kost heel veel tijd om een programma te begrijpen om vervolgens tegen de beperkingen aan te lopen.

Ook aan de logische opbouw ontbreekt het vaak. Een half uurtje Weather Display en je zit aan de Prozac...




Eckie76 schrijft:
Grappig dat je dat zegt, ik heb er serieus over nagedacht om een handleiding te schrijven in Nederlands :)

Misschien komt dat wel op korte termijn.
Ik zal Werner Krenn eens polsen.
Door schilper
#3107
Tja... het is vaak honderden euro's op tafel leggen voor zogenaamde door ontwikkelde software. (dan ik het ook nog maar afwachten) of we gaan in zee met bv freeware of shareware en zullen de beperkingen of de nog gaande verdere ontwikkeling moeten accepteren.
Door Eckie76
#3110
schilper schrijft:
Tja... het is vaak honderden euro's op tafel leggen voor zogenaamde door ontwikkelde software. (dan ik het ook nog maar afwachten) of we gaan in zee met bv freeware of shareware en zullen de beperkingen of de nog gaande verdere ontwikkeling moeten accepteren.


WS Win kost je 30 euro, dus dat valt wel mee. Je hebt dan levenslang recht op alle updates etc.

Het klopt wel, ik irriteer me ook aan de slechte handleidingen.
Mijn vader is Duitser en vertaler, dus die zal een prachtige vertaling kunnen maken.
Als ie dat wil trouwens :dry:
Door schilper
#3111
Met een beetje overredingskracht moet dat toch wel lukken:angry:
( krijgt hij van ons allemaal een bedank mailtje)
Ik zelf ben er wel redelijk uit hoe WsWin werkt. (na een klein jaar!) Maar het zou de drempel voor nieuwe gebruikers aanmerkelijk verlagen om dit heel mooie programma te gaan gebruiken.

Harold