Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Luc
#2828
Ik ben op zoek naar een webcam voor het actuele weerbeeld. Ik heb de volgende eisen:

- Moet via ethernet worden aangesloten, niet rechtstreeks aan de PC.
- Moet buiten (wel beschut onder oversteek van dak) gebruikt kunnen worden.

Welke webcam is hiervoor geschikt? Wat zijn de kosten? En hoe zijn jullie ervaring?
Door wsp
#2970
[img size=179]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/axis214.gif[/img] Hallo Luc,

Je weet ik ben kort en bot, wil je iets goed hebben kijk dan eens op deze link:


http://www.weerstation-parkstad.nl/inde ... &Itemid=52

Dit zijn super Ipcam's, geen pc nodig, alleen een router of rechtstreeks op jouw isp modem.
Beiden hangen buiten in een Doom, met verntilator en verwarming, anders krijg je vocht erin en zijn ze zo stuk.
Het zijn PTZ cam's, bediening vanaf de hele wereld, wil je testen dan geef je maar een seintje, geef ik je de link door hoe je erop komt met inlog en pasw.
Ze schakelen zelf om in nachtmodus, zwart wit beeld, maar wel zeer duidelijk, zet ik hem op de lucht, dan zie je zelf de bewolking en de sterren en natuurlijk de verlichting van vliegtuigen.
Ze zijn aan de prijzige kant, maar wel super.
Wil je meer weten, geef je maar een seintje.
Ik kan je ze ook bezorgen, maar aan de prijzen kun je weinig doen, Axis houdt zich daar streng aan en de prijzen die ik heb, zijn het zelfde als andere.
Ik zal de prijz nietvermelden, anders zijn ze strakjes weg, moeten ze wel hoog klimmen of jij hebt een hartinfarct en wij geen Weer Actueel.

Groetjes.
Bijlagen
axis214.gif
axis214.gif (23.04 KiB) 3486 keer bekeken
Door Luc
#2974
Deze cam ziet er professioneel uit. Wat kost deze?
Wat is trouwens een Doom?
Door wsp
#2981
Hallo Luc, sorry het is een dome, heb me vertikt.
Een Dome is de behuizing om een camera heen.
Als je wilt testen wat je ermee kunt dan maak ik je wel een account aan en kun je inloggen en spelen ermee.
je kunt er echt heel veel mee, automatisch laten draaien, snelheid van draaien, noem het maar op.
Dit wordt allemaal in de camera zelf ingesteld zonder pc.
Je kunt zelf er een logo in zetten, dan zie je die ook, inzoomen enz.
Pas op, ze zijn duur, met Dome en bevestiging voor de muur en de elektronika van de verwarming en ventilator.

Ze zijn ook te bedienen via een Joystick van Axis en de beelden kunnen ook opgenomen worden met een IpRecorder.
Pas, hou je vast, een complete systeem zit je op 1600 euro, is duur, klopt geef ik toe, maar je hebt wel wat.
Ik denk dat dit niet de bedoeling is, maar je weet nooit.
Uit ervaring heb ik ook veel getest met cam's, usb en zo, maar is allemaal klo.... uitval en zo, deze axis vallen nooit uit, staan 24 uur aan en werken perfect.
Ik denk dat als ik alle tests wat ik gedaan heb met cam'ook met led's erbij en zo, bij elkaar gespaart had, dan had ik meteen een dure kunnen kopen. Ikheb eerst een andere getest, van Axis zelf, ook een day and night camera, wel vast, die zitten rond de 800 euro, zonder behuizing. Was toen zo kapot van het beeld en bediening dat ik over ben gegaan naar de bedienbare, och ja, ook echt bedienbaar, niet bepaalde hoek of zo, nee alles. Nu heb ik gemakkelijk praten, omdat ik zelf met dit soort spul werk, voornamelijk voor bewaking systemen en wie het korts bij het vuur zit, die zit lekker warm. Maar het zijn pracht dingen.

Als je wilt inloggen, stuur je maar een persoonlijke mail, krijg je van mij de gegevens, kun je zelf op de site bedienen van weerstation, maar ook een appaarte link waar je groot beeld krijgt en niet die kleine beeldjes op weerstation, dit ivm privicie van de buren en zo.

Ik lees of hoor het wel.
Door Luc
#2984
Hmm, dat is voor mij toch echt te duur. Ik wil hem puur als extra optie voor op mijn website. Ik wil niet meer dan 200 euro uitgeven, ik zoek dus nog even verder....
Door wthus
#2990
Zit ook al tijden aan een webcam te denken. Ik heb er nu eindelijk de plek ervoor met goed zicht. Axis zijn mooie camera's maar ook erg prijzig. Zat zelf aan TrendNet te denken, goedkoper, maar of ze ook goed zijn? vind er maar weinig over op het internet.
Door wslangerak
#2995
Hallo!

Wat op zich voor sommigen ook een aardige optie kan zijn: een oude 8mm videocamera (handycam) met video-out op een goedkoop capturekaartje de pc in en gaan! Kwaliteit is goed en je kan makkelijk leuke beelden tot 640x480 krijgen. Lange kabel (composite video) kan makkelijk.
Ik gebruik zelf een ouwe Sony voor dit doel. Zal wel weer te veel stroom gebruiken zo'n ding 24 uur per dag aan, maar ja... :dry:
Je kan nog inzoomen ook (met de hand weliswaar) en eventueel filters erop schroeven (polarisatie voor mooie diepblauwe luchten).
Ook heb ik ooit eens een heel goedkoop digitaal fotocameraatje gekocht van Oregon Scientific voor een paar tientjes die nu ook dienst doet als webcam, via USB.

Succes!
Door Meteonoord
#3433
Ook ik heb interesse in een webcam, maar ook ik ben niet bereid er zoveel geld in te steken. Is er al iemand geslaagd, in zoeken naar een webcam ? Zoja wat is het geworden en in welke prijsklasse ?

Ik ben benieuwd.

Bert
Door Weerstation Rijnmond
#3434
misschien is dit een optie: Philips spc 900 nc.
Draait nu een tijdje in combinatie met webcam xp, maar ben zeer te vreden ook nachtbeeld, stelt zelf het aantal frames in. prijs: rond de 80-90 euro, ff googlen en je vind ze;)
Door jorissynaeve
#3435
Pixmania België: 46,90€ + 4.90€ verzending ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8