Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Doornenburg weerstation
#61053
net binnen hier het SODAQ board. Nog te weinig tijd om de sensoren er aan te hangen, maar een interessant board voor een standalone weerstation. Arduino en Grove based.
Door tuinmantom
#61057
Interessant. Ben benieuwd wat voor projectjes hieruit voortvloeien. Ik speel ook graag met arduino en sensoren, maar met een standaard arduino kom je niet ver, je hebt meteen een hoop geknutsel om er zonnepaneel, batterij, realtime clock, GPRS, connectors, etc aan te hangen - dit zit er hier allemaal standaard al op.

Je zou er nog GPS op kunnen installeren en laat hem af en toe coördinaten doorsturen, stel dat je remote weerstation gestolen wordt, kan je hem volgen :D
Door Doornenburg weerstation
#61292
eerste vorderingen RV, Temp en Licht zijn op een klein OLED schermpje te zien, alles gevoed met een klein zonnepaneeltje plus battery pack.Ideaal die Grove connectoren.

bedoeling is om wind en regen toe te voegen en dan een WIFI boardje of GPRS.
het was even wennen met de software, maar copy paste werkt ook hier goed. goede service van de maker.
Door Willy Peters
#61293
Misschien een fotootje van het project hier posten?

groet,

Willy
Door Doornenburg weerstation
#61295
Een foto van het project is een goed idee, maar zoals alle Arduino projecten in het begin is het snoertjes en het boardje. ik mag hier natuurlijk geen reclame maken, maar iedereen kan snel een interenet zoekactie houden. ik werd getriggerd door de volgende link:

http://www.wxforum.net/index.php?topic=20548.0


als iemand foto's of de sketch wil zien, geef dan maar een pm.

ik denk niet dat de foto upload gelukt is
Door Vijversenkoi
#61297
Hallo

Is een intresant project. Ga ik zeker volgen.
Je hebt alvast een PB