Het weer - Actueel weer in regio. Het actueel weer is voor iedereen beschikbaar. Leden krijgen (in de nabije toekomst) toegang tot exta informatie, zoals bijvoorbeeld historische gegevens. Leden kunnen ook deelnemen aan het weerforum of zelf hun actuele weer toevoegen.
Hieronder kun je inloggen of een account aanmaken.
Inloggen
Nog geen account? Maak er één aan!

Uitgebreid zoeken in forum

Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
weergegevens op camera laten zien (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: weergegevens op camera laten zien
weergegevens op camera laten zien 1 Week geleden  
Open deur voor sommigen wellicht maar heb vandaag even uitgezocht hoe je met een Meteobridge je weergegevens over een ipcam plaatst. Het blijkt niet al te moeilijk maar ik plaats het hier even mocht je het overwegen

Ten eerste kies je op het tabblad Weerstation-Meteobridge weercam het internet adres van een webcam image.

ten tweede definieer je dan op het tabblad weer netwerk een Meteobridge weercam

Je kunt dan een standaard template kiezen en die is aan te passen aan de grootte van je image en de weergegevens die je wil laten zien.

Ik gebruik op een 1024*768 plaatje momenteel het volgende. Ik experimenteer hier tevens met het uitrekenen van gevoelstemperatuur mits de temperatuur onder de 10 graden is.

-fill black -draw "fill-opacity 0.7 rectangle 0 748 1024 768" -pointsize 15 -fill orange -draw "text 5 767 '[DD]-[MM]-[YYYY] [hh]:[mm]'" -fill white -draw "text 120 767 'Temp:[th0temp-act.1:--]°C #if#{*[th0temp-act.1:--]>10 *}#then#--#else# Gevoelstemp: {* (13.12 + (0.6215 * [th0temp-act.1:--]) - ((11.37 * [wind0avgwind-avg10=kmh.1:--])^0.16) + ((0.3965 * [th0temp-act.1:--] * [wind0avgwind-avg10=kmh.1:--])^0.16)) °C *1} #fi# Luchtvochtigheid:[th0hum-act.0:--]% Luchtdruk:[thb0seapress-act.1:--] hPa Wind: [wind0avgwind-act=kmh.1:--] km/h [wind0dir-avg5=nldir] Vlaag:[wind0wind-max5=kmh.1:--] km/h Regen:[rain0total-sumday.1:--] mm'"
Heersje (Gebruiker)
Junior forum deelnemer
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Vossem Weer-Weather-Meteo
Gelogd Gelogd  

Jean-Paul

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.  
Ga naar bovenkant
Advertisement

Bezoekers

We hebben 50 gasten online