Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door hjr
#9844
Hallo,

Heeft iemand een tip voor een kwalitatief goede USB webcam. Prijsindicatie maximaal een paar tientjes!! Is voor een knutselproject (inbouw in vogelhuisje).

gr Henk Jan
Door osjohn
#9851
Als je voor een paar tientjes een webcam wil kopen maakt de kwaliteit niet zoveel uit, dan is het model voor het gemakkelijk inbouwen voornamer.
Wil je toch een beetje kwaliteit dan is de Logitech QuickCam Pro 9000 een zeer goede keus, heb ik zelf in gebruik op de weersite.

John van Os
Door hjr
#9854
Dank, Ik zal eens wat recenties gaan lezen, heb je die webcam online staan?
Door mavlo77
#9855
Kom je met je USB kabel dan wel dicht genoeg bij het vogelhuisje? USB kabels kun je niet onbeperkt verlengen.

Verder voor een paar tientjes inderdaad niet teveel op kwaliteit letten want die krijg je toch niet voor 20 euro.

Mocht je bedenken om de webcam na zijn functie in het vogelhuisje later toch ook als weercamera te gebruiken, dan zou een IP camera mooi zijn. Deze verbind je in het netwerk en kan wel hele lange kabels hebben.
Door Weerstation Kaatsheuvel
#9856
Hallo Henk Jan,
Ik heb zelf de philips spc 900nc met usb zeer goede ervaring.
Deze is wel duurder maar dan heb je ook iets.
Groet,
Hans
weerstationkaatsheuvel.nl
Door wsp
#9865
hjr schrijft:
Hallo,

Heeft iemand een tip voor een kwalitatief goede USB webcam. Prijsindicatie maximaal een paar tientjes!! Is voor een knutselproject (inbouw in vogelhuisje).

gr Henk Jan


Denk ook aan de infarood mogelijkheden, anders heb je in de avond donker beeld, dan is het net spannend in die kooitjes.
Door Wietse
#9866
Heej,

Ik kan de Logitech Quickcam Pro 9000 zeker aanbevolen, het beeld is haar scherp, en kan zelfs foto´s maken tot 8 megapixels!

Hierbij een screenshot van 17 maart 2009, 17:32 uur:
Afbeelding

En hier de livestream, die van 7 uur 's ochtends tot ongeveer half 10 online is, door middel van Windows Media Encoder.
http://www.meteo-almelo.nl/webcam.php.

Met vriendelijke groet,
Wietse.
Door mavlo77
#9869
Mooi, al staat de compressie een beetje hoog. Maar dat is om begrijpelijke reden.

Hoe presteert hij met tegenlicht, heb je daar een voorbeeld van?