Algemeen forum voor discussie over de website
Door engelbert.jan
#74633
Ik ben benieuwd hoeveel weerstation eigenaars advertenties op hun website hebben staan.
Dit om de apparatuur, webhosting energie e.d. te bekostigen.
wat zijn je voorwaarden en welke prijs bereken je.
Ik zit er over na te denken, maar wil ook niet afhankelijk zijn van advertenties.
Dus vandaar mijn vraag.
stuur anders een pm

Gr Engelbert
weerstationbijdetoren.nl
Gebruikersavatar
Door Ronnie
#74644
Ik zelf zou er nooit aan beginnen.
Elke keer als ik op het weer actueel kom erger ik me aan al die reclame.
Mensen die jou website bezoeken zullen dat ook zo ervaren denk ik zelf.

Ron.
Gebruikersavatar
Door osjohn
#74645
E r zijn ook veel te weinig activiteiten op het forum, je zie bijna geen oude weerstation houder
meer op deze site.
Zelf vind ik het ook irritant al die reclame voor mijn neus en prefereer liever een betaalde site
zonder de reclame en toegankelijk zonder ergernissen .

John van Os
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74646
Persoonlijke visie m.b.t. de titel van deze thread:
- Een hobby mag wat kosten, dus voor de basisfinanciering zou ik sponsoring proberen te vermijden.
- Manier van extern financieren en hoogte van externe bijdragen moet ieder voor zich bepalen.
Sponsors zullen een tegen-prestatie vragen:
bijdragers die onzichtbaar willen blijven zijn zeldzaam, dus advertenties bijna onvermijdelijk.
Regel dat advertenties voor sponsors klein & aantrekkelijk & to-the-point zijn:
‘groot & dom & niet ter zake’ is ergerlijk …….
- Met een vaste collectie advertenties heb je grip op de inhoud en plaatsing.
Beter dan een variabele, externe invulling door zoiets als Google.
- Als inkomsten afhangen van aantal advertentie-vertoningen,
dan geldt hoe aantrekkelijker, hoe frequenter een website wordt bezocht, en hoe eerder de beheerder aan zijn budget komt.
[Dat vertalend naar het HWA-forum zou Luc misschien bij voorbaat iets kunnen regelen dat de advertenties kleiner & beter ter zake worden,
want bijv. reclame voor kleding, meubels, keukens, vakanties en verzekeringen stoot eerder af dan aantrekkend]


Aanpassing14Maart2023:
Ingekort.
Door RichardH
#74650
Ik sluit mij aan bij de het feit dat het mijn hobby is en die betaal ik zelf.
De kosten voor webhosting, om de data met behulp van bijvoorbeeld Meteotemplate openbaar te maken, neem ik daarbij ook graag voor mijn rekening. Overigens heb ik voor Meteotemplate ook een bedrag betaald. De kosten van hosting zijn vrij laag al zeg ik het zelf, zeker in vergelijking met de kosten van het weerstation.
Ander wordt het voor HWA, waar de beheerder(s) ook veel tijd kwijt zijn om de boel te monitoren. Waarschijnlijk zijn de hosting opties voor HWA ook een stuk duurder dan wat ik betaal voor mijn eigen site.

Ook vraag ik mij af wat de inkomsten per saldo zijn. Daarbij heb ik niet de illusie dat mijn website heel veel hits heeft ;-)
Gebruikersavatar
Door osjohn
#74651
Ik sluit me met RichardH aan en betaal alles zelf.
Ik vraag mij wel af of HWA nog wel zo'n bijdragen levert
van de aangesloten weerstations, vroeger was het een plezier om hier aangesloten te zijn
Zelf kijk ik wel eens of er nog leuke onderwerpen voorbij komen maar
het is de laatste jaren zo rustig dat het plezier van HWA erg vermindert is.

John van Os
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74652
Activiteit op een forum moet m.i. toch echt van de leden komen.
'Rust' kan aangeven dat iedereen tevreden is met wat er nu is, en niks nieuws te melden heeft,
maar dat ;) kan ik me niet voorstellen.

Als bepaalde info niet direct in een specifieke rubriek past,
dan zijn zeker de rubrieken 'Off topic' en het 'Knutselhoekje' een ingang voor inbreng van allegaar:
zolang de berichtinhoud aan de forumregels voldoet, kun je daar altijd terecht met rijp en groen.

Hoofdrubriek 'Weer' is de ingang voor melding en/of discussie van aparte weersverschijnselen en waarnemingen.
Het valt op dat daar zelden iets wordt gemeld, terwijl er af en toe toch echt wel aanleiding lijkt.

‘Even voorstellen’ is ook een zinvol startpunt in het forum.
Als ieder nieuw lid zich daar met een korte info voorstelt, dan weten we waar zijn/haar belangstelling heengaat,
en dat geeft zeker wat (re)actie.
Dat helpt de learning curve verkorten voor ‘nieuwen’, en ook de ‘oudjes’ kunnen soms wat bijleren of een trigger krijgen,
wat alleen maar enthousiasmerend kan zijn.