Algemeen forum voor discussie over de website

Welke functionaliteit heeft voor jou prioriteit?

Moderator functionaliteit voor beheer extremen/wijzigen upload files
5
25%
Historische gegevens van stations
1
5%
Beheerpagina voor het eigen weerstation
8
40%
Overzetten data van oude forum
6
30%
Anders (reageer in een reactie)...
Geen stemmen
0%
Gebruikersavatar
Door Luc
#38
De belangrijkste zaken van het oude HWA staan gelukkig weer online. Moderators kunnen via deze website nieuwe stations toevoegen (maar geen wijzigingen aanbrengen).

De komende dagen wil ik het neerslagkaartje en de ontbrekende banners die vele deelnemers op hun eigen site plaatsen nog gaan ontwikkelen.

Daarna wil ik een paar avonden wat slaap inhalen :shock:. Na 5 dagen tot ca. 1:00u en 1:30u aan HWA programmeren, mis ik wel wat slaap ;). En ook andere verplichtingen m.b.t. werk moeten weer opgepakt worden.

Er zijn nog een aantal functionaliteiten die ontwikkeld moeten worden. Ik ben benieuwd wat jullie het belangrijkste vinden. Daarom heb ik een poll opgezet. Dat geeft mij wat inzicht in de prioriteiten.

Uiteraard gaan bugs/fouten voor.
Gebruikersavatar
Door roelof
#65
Halo Luc,
Misschien heb ik nog een mooie aanvulling op de site voor de toekomst als de andere zaken gereed zijn.
Er zijn volgens mij een flink aantal deelnemers die een fijn stof meting doen. Dit zou eventueel in een tabel of een weerkaartje weergegeven kunnen worden.
Roelof
Gebruikersavatar
Door Luc
#67
roelof schreef: 11 nov 2019, 19:19 Halo Luc,
Misschien heb ik nog een mooie aanvulling op de site voor de toekomst als de andere zaken gereed zijn.
Er zijn volgens mij een flink aantal deelnemers die een fijn stof meting doen. Dit zou eventueel in een tabel of een weerkaartje weergegeven kunnen worden.
Roelof
Als ik de overige functionaliteit klaar heb, zal ik me daar eens in verdiepen. Wellicht inderdaad interessant.
Gebruikersavatar
Door T.J.
#106
Op het vorige forum was er een knop "recent" hierdoor waren recente topics en nieuwe eenvoudig te bekijken.
Ik weet niet of deze hier al aanwezig is, maar makkelijk is het zeker.

Verder zou ik zeggen, ga zo door, het ziet er goed uit.

Helemaal top zal natuurlijk het importeren van oude forum topics, indien nog te achterhalen, zijn, maar dit zal wel een hele klus worden.

Hierin staat een schat aan informatie.
Gebruikersavatar
Door Luc
#107
T.J. schreef: 13 nov 2019, 23:50 Op het vorige forum was er een knop "recent" hierdoor waren recente topics en nieuwe eenvoudig te bekijken.
Ik weet niet of deze hier al aanwezig is, maar makkelijk is het zeker.
In het menu onder de knop forum zit ook een optie om ongelezen en nieuwe berichten te lezen. Ik moet er ook nog aan wennen, maar het is er wel.

Helemaal top zal natuurlijk het importeren van oude forum topics, indien nog te achterhalen, zijn, maar dit zal wel een hele klus worden.

Hierin staat een schat aan informatie.

Dit gaat zeker lukken. Ik heb er al wat vorderingen mee gemaakt. Ik verwacht oude berichten binnenkort weer hier aanwezig. Alleen mis ik hier dan ook de data na 30-4-2018.
Gebruikersavatar
Door Luc
#71482
P.Maessen schreef: 16 nov 2019, 19:55 Nieuwe stations toevoegen:
dwz de upload files beschikbaar stellen, en de handleidingen publiceren
Daar ga ik voor zorgen. De upload files heb ik inmiddels en morgen duik ik in de oude database om daar de beschrijving uit te zoeken.
Ik wil dit gelijk vereenvoudigen, door een aanmeldformulier te maken dat moderators maar hoeven te controleren en goed te keuren. Maar dat is iets meer werk. Maar de beschrijvingen kan ik eerder maken en dan kunnen we wel weer stations toevoegen. Ik probeer dit aan het begin van de week te doen.

Gr,
Luc
Door P.Maessen
#71484
Vraag blijft het bij HWA 2.0 noodzakelijk om de gegevens via een "website " naar HWA te uploaden.
Of komt er een rechtstreekse mogelijkheid zoals bv bij WU of WOW

Mvgr. Peter
Gebruikersavatar
Door Luc
#71486
Hoi Peter,

Voorlopig blijft het nog nodig een file te uploaden naar een locatie ergens op het internet. Dan kan een website zijn of bijvoorbeeld een webruimte van de provider. Omdat de hele import van data op deze file is gebaseerd, zal dat nog wel even zo blijven.

Maar ik wil zeker onderzoek doen naar andere opties, bijvoorbeeld rechtstreeks naar een afgeschermd gedeelte van HWA uploaden. Maar ik wil eerst de nog missende HWA1 functionaliteit (beheermodule e.d) ontwikkelen. Pas daarna ga ik hiernaar kijken.

Er zijn diverse deelnemers die uploaden naar hun KPN webruimte.

Gr,
Luc