Pagina 1 van 3
Hulp gevraagd!
Geplaatst: 25 mei 2008, 16:44
door Luc
Zoals enkele van jullie wel weten, gaat bijna al mijn vrije tijd zitten in het beheer van deze website. Na 10 dagen vakantie, merk ik dat ik moeite heb om de achterstand weg te werken. Zo blijven teveel emails te lang liggen.
Ik ben daarom op zoek naar weeramateurs die mij af en toe wat kunnen ondersteunen. Ik weet nog niet hoe ik dit precies wil gaan inregelen. Daarom wil ik eerst inventariseren of er weeramateurs zijn die willen en kunnen ondersteunen. In eerste instantie heb ik vooral baat aan weeramateurs die nieuwe leden kunnen helpen de juiste instellingen te maken om gegevens te uploaden naar hetweeractueel.nl. Hoewel in mijn ogen de handleidingen goed te volgen zijn, is het vaak voor de weeramateur met wat minder PC kennis toch erg lastig. Uiteraard wordt er al veel geholpen via het forum, maar ik merk dat veel weeramatuers hun 'onkunde' (lees tekort aan voldoende PC kennis om de gegevens te uploaden) niet via een forum willen openbaren.
Hiervoor wil daarom enkele email adressen aanmaken waar weeramateurs hun vragen kunnen stellen. Deze wil ik laten forwarden naar weeramateurs met de juiste kennis.
Heb je dus (veel) kennis van bepaalde software en wil je graag helpen, dan verneem ik dat graag.
Ook als je denkt op een andere manier, of op een ander gebied te kunnen helpen, dan hoor ik dat graag.
Re:Hulp gevraagd!
Geplaatst: 25 mei 2008, 16:58
door wslangerak
Hoi Luc,
Ik stel mezelf beschikbaar voor Weather-Display!
Groeten en succes!
Re:Hulp gevraagd!
Geplaatst: 25 mei 2008, 17:02
door sparkle
Tja ik kan je nog niet helpen, maar heb een ideetje.
Om te voorkomen dat er per week 4 a 5 x de zelfde vraag wordt gestelt. Zou je een FAQ kunnen maken. Of toch verplichten het via een forum te doen. Zo hebben meer mensen er wat aan en scheelt het weer wat tijd.
Groetjes
Richard
Re:Hulp gevraagd!
Geplaatst: 25 mei 2008, 21:19
door weerzoetermeer
Hoi Luc,
Wat Richard zegt heeft ook wel wat. Een soort stappenplan (laten)maken voor de verschillende soorten software. Deze op de site beschikbaar stellen zodat nieuwe gebruikers dat kunnen gebruiken als handleiding. Natuurlijk heb je ook nog het forum maar we moeten er inderdaad rekening mee houden dat sommige ook niet de werking van een forum begrijpen als digibeet zeg maar. Nou ja....voor vragen over Weatherlink mag je mij wel noteren hoor.
Re:Hulp gevraagd!
Geplaatst: 25 mei 2008, 21:26
door wslangerak
Hoi Thierry,
Wat jij voorstelt is er al, zie Weeramateur > Meedoen?, onderaan de pagina.
Maar dat blijkt voor sommigen toch niet duidelijk te zijn.
Groeten,
Kees.
Re:Hulp gevraagd!
Geplaatst: 25 mei 2008, 21:53
door weerzoetermeer
Hoi Kees,
Hihi....had ik nog niet gezien. Dit is op zich wel duidelijk maar wellicht dat sommige amateurs al vastlopen bij de installatie van de software. Maar goed...mochten andere hulp nodig hebben dan houd ik mij beschikbaar.
Thanks!
Re:Hulp gevraagd!
Geplaatst: 25 mei 2008, 22:04
door sparkle
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Kees,
mochten andere hulp nodig hebben dan houd ik mij beschikbaar.
Thanks!
Nou je mag me windmeter komen plaatsen....:unsure:
Ik had de gedeelte meedoen al gezien.... Best handig.
Wat ik bedoelde met FAQ is veel komen vragen daar in te zetten.
En ook de mensen doorverwijzen naar het forum, ook bij het Meedoen gedeelte een link naar het forum voor problemen.
Want een forum is evaringen en problemen delen. Want zo leert iedereen van elkaar en daar doen we het toch voor.
Groeten Richard
Re:Hulp gevraagd!
Geplaatst: 25 mei 2008, 22:32
door hansmiv
Ik vind de website juist zo simpel en overzichtelijk. Het toevoegen van een FAQ vraagt juist extra werk, het maakt de website rommelig en de vragen blijven toch komen.
Ook geen extra verwijzingen naar locaties binnen deze website die je met een klik of hooguit twee klikken in het menu zelf direct kunt benaderen.
Zelf ben ik jarenlang moderator op een drukbezocht forum. Op een gegeven moment wordt het vervelend om steeds weer dezelfde vragen te krijgen en steeds weer dezelfde antwoorden te moeten geven, terwijl de bezoekers met een beetje huisvlijt het antwoord zelf hadden kunnen vinden.
Ondertussen beheer ik een eigen website waar wij downloads voor navigatiesystemen aanbieden. Ook hier geldt dat je ook wel eens wat anders wilt doen dan die website onderhouden. Wij hebben een (eenvoudige) FAQ, en toch ben ik hartstikke druk. Ik heb gelukkig een enthousiaste teamgenoot gevonden, zodat we het werk kunnen verdelen. Over en weer vertrouwen wij elkaar blind in het onderhoud en de modificaties en in het geven van antwoorden op gebruikers-vragen. Op dat momeent neem je elkaar werk uit handen. En niet door in je eentje een website te runnen en veel vragen te krijgen, onderhoud te moeten doen, en ook nog eens een FAQ moet bedenken.
Als een gebruiker iets niet begrijpt zal een FAQ ook niet helpen. Zo iemand wil met iemand van vlees en bloed kunnen communiceren.
Ik denk dat Luc graag van iemand zou willen horen dat hij actief wil meewerken om de site draaiende te houden en de gebruikers service te verlenen, al is het alleen al door het beantwoorden van e-mail.
Ik ga dat niet doen. Ik ben al druk genoeg met mijn eigen websites. En met mijn gewone werke en mijn hobbie en andere hobbies.
Maar er zijn vast wel mensen die hun steentje willen bijdragen aan HetWeerActueel.nl.
.. zegt de nieuwkomer.
Re:Hulp gevraagd!
Geplaatst: 25 mei 2008, 22:59
door sparkle
hansmiv schrijft:
Ik vind de website juist zo simpel en overzichtelijk. Het toevoegen van een FAQ vraagt juist extra werk, het maakt de website rommelig en de vragen blijven toch komen.
mmm iedere week de zelfde vraag beantwoorden leverd minder werk op dan hem met een antwoordt op de site zetten?
Ook geen extra verwijzingen naar locaties binnen deze website die je met een klik of hooguit twee klikken in het menu zelf direct kunt benaderen.
Nee heb je gelijk in... Was ook maar een ideetje.
Zelf ben ik jarenlang moderator op een drukbezocht forum. Op een gegeven moment wordt het vervelend om steeds weer dezelfde vragen te krijgen en steeds weer dezelfde antwoorden te moeten geven, terwijl de bezoekers met een beetje huisvlijt het antwoord zelf hadden kunnen vinden.
Tja ik ben zelf ook moderator op diverse forums.
Daarom stel ik ook een FAQ voor juist om de zelfde vragen te voorkomen.
Zon FAQ kan ook een subforum zijn of zelf de zogenaamde sticky's in een subforum.
Ondertussen beheer ik een eigen website waar wij downloads voor navigatiesystemen aanbieden. Ook hier geldt dat je ook wel eens wat anders wilt doen dan die website onderhouden. Wij hebben een (eenvoudige) FAQ, en toch ben ik hartstikke druk. Ik heb gelukkig een enthousiaste teamgenoot gevonden, zodat we het werk kunnen verdelen. Over en weer vertrouwen wij elkaar blind in het onderhoud en de modificaties en in het geven van antwoorden op gebruikers-vragen. Op dat momeent neem je elkaar werk uit handen. En niet door in je eentje een website te runnen en veel vragen te krijgen, onderhoud te moeten doen,en ook nog eens een FAQ moet bedenken.
Nou de vragen komen vanzelf en de antwoorden die je an geeft kan je samen in een FAQ zetten. Dus een FAQ bedenken zal niet nodig zijn... schat ik zo
Als een gebruiker iets niet begrijpt zal een FAQ ook niet helpen. Zo iemand wil met iemand van vlees en bloed kunnen communiceren.
Zelf heb ik diverse hobby's en als ik wat zoek kijk ik toch eerst in de FAQ. Ben vast niet de enige. Als ik het dan nog niet vind kan ik altijd nog iemand mailen of op een forum posten.
Ik denk dat Luc graag van iemand zou willen horen dat hij actief wil meewerken om de site draaiende te houden en de gebruikers service te verlenen, al is het alleen al door het beantwoorden van e-mail.
Ik ga dat niet doen. Ik ben al druk genoeg met mijn eigen websites. En met mijn gewone werke en mijn hobbie en andere hobbies.
Maar er zijn vast wel mensen die hun steentje willen bijdragen aan HetWeerActueel.nl.
.. zegt de nieuwkomer.
Ik geef alleen me mening op je bericht. Dus geen persoonlijke aanval hoor.

Beetje brainstormen zeg maar om het allemaal wat beter en makkelijker te maken voor iedereen.
Wat ik wil aangeven is dat iedere mail(lees: vraag) persoonlijk beantwoorden in mijn ogen meer werk op leverd dan dat iemand het al op de site kan vinden bijvoorbeeld een FAQ. Zoals je ziet ben ik er wel een voorstander van. Maar sta altijd open voor meer ideeen...
Groeten
Een andere nieuwkomer:P
Re:Hulp gevraagd!
Geplaatst: 26 mei 2008, 11:47
door Ronados
Ik houd me beschikbaar voor WsWin (PC-Wetterstation).