Algemeen forum voor discussie over de website
Gebruikersavatar
Door Ronnie
#9
Hoi Luc,

Zijn alle oude forum posts verloren gegaan?
Of is hier een back-up van.

Gr Ron.
Gebruikersavatar
Door Luc
#10
Het oude forum is gebaseerd op een heel andere techniek. Ik heb een backup van alle berichten tot 30 april 2018. Ik ben nu bezig om dit forum in te richten en te stylen in dezelfde style als de website.

Dit zijn namelijk 2 verschillende systemen. Dat heb ik bewust gedaan, zodat ik voor zowel website als voor forum de best verkrijgbare software kan gebruiken. En ook apart kan blijven updaten.

Zodra de hele website klaar is, ga ik proberen of ik een conversie kan schrijven voor de berichten van het oude forum naar het nieuwe forum.

Hoogste prio is nu even dit forum stylen en koppelen aan de website zodat ik we weer kunnen communiceren. Maar jij heb het forum al ontdekt voordat dit klaar is ;-)
Gebruikersavatar
Door overijse
#11
Ronnie schreef: 09 nov 2019, 20:29 Hoi Luc,

Zijn alle oude forum posts verloren gegaan?
Of is hier een back-up van.

Gr Ron.
Hoi Ron,

Voordeel van dit digitale tijdperk is dat bijna niets verloren gaat, en voor altijd opgeslagen wordt ergens ter wereld.

Voorlopig kun je meeste van het oude forum raadplegen via waybackmachine. Effe op googlen en daar dan back in time to HWA.

Hoop dat dit voorlopig een hulp kan zijn.

Grote
Kris
Gebruikersavatar
Door Ws Heinenoord
#71609
Beste Kris,

Ik heb een paar geprobeerd om via de Wayback machine oude forumberichten terug te vinden, maar nog zonder success. De structuur van het oude Forum is wel terug te vinden. De laatste back-up is van mei 2019, zie bv "https://web.archive.org/web/20190513161 ... eerhutten/" Als je de muis boven een onderwerp zet, is er een pop-up met de 1e regels, maar het bericht zelf is niet te openen. Er verschijnt dan " Hrm. Wayback Machine doesn't have that page archived".

Kan ik nog iets anders proberen, dat je wellicht weet?

Mvg, Peter
Gebruikersavatar
Door Luc
#71610
De oude berichten zijn weer opgenomen in dit forum. Alleen berichten tussen 30-4-2018 en begin november 2019 zijn verloren gegaan. Dus wellicht is het bericht dat je zoekt "gewoon" beschikbaar hier?

Gr,
Luc
Gebruikersavatar
Door Ws Heinenoord
#71612
Nee, jammer genoeg niet. Het is een topic dat ik in december 2018 ben begonnen over draadloze temperatuurmeting. Titel: "Temperatuurmeting met ESP8266 boardje ". Het projectje is inmiddels verder en ik wil graag de ervaringen te delen. Lukt het niet om het topic terug te vinden, dan zal ik proberen het tzt te reconstrueren. Dat zal veel minder moeite kosten dan wat nodig was om HWA weer op te zetten. Petje af, Luc !
Gebruikersavatar
Door overijse
#71613
Ws Heinenoord schreef: 30 nov 2019, 23:35 Nee, jammer genoeg niet. Het is een topic dat ik in december 2018 ben begonnen over draadloze temperatuurmeting. Titel: "Temperatuurmeting met ESP8266 boardje ". Het projectje is inmiddels verder en ik wil graag de ervaringen te delen. Lukt het niet om het topic terug te vinden, dan zal ik proberen het tzt te reconstrueren. Dat zal veel minder moeite kosten dan wat nodig was om HWA weer op te zetten. Petje af, Luc !
Hoi Peter,

Sneu dat dit niet opgepikt werd door wayback, en het tussen de backup en reset valt. Heb hier ook gezocht naar het topic in wayback de titel gevonden en gezien dat er 2 reacties waren (één van toulon7559), dit proberen terug te vinden door cache van de pagina maar te lang geleden voor dit.

Misschien zoals je zelf aanhaalde effe terug een draadje voor dit Topic openen, en je ervaringen er in delen.

Grtz
Kris
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#71614
De inhoud van deze thread zette me aan het denken.
In de getoonde URL naar de wayback-machine zie ik threads met mijn inbreng die ik niet meer terugvind in het huidige Forum, dus misschien moet ik voor een paar onderwerpen eens gaan denken over 'reconstructie/samenvatting' in een nieuw bericht.

Even kris-kras checkend krijg ik ook de indruk dat voor oude forumberichten niet altijd de bijlagen zijn meegekomen (of niet goed, als het een 'ingebouwd' beeld betreft):
klopt die indruk, of doe ik iets fout in het nieuwe forum?
Gebruikersavatar
Door Ws Heinenoord
#72809
Ik zie ook dat m'n bijlagen niet meer in de topics zitten die ik ooit aanbracht.
Ik ben al bezig om ze weer te herstellen.
Door het weer openen van dit topic hoop ik dat andere deelnemers waar mogelijk ook hun bijdragen nog eens nalopen.

Mvg,

Peter