Algemeen forum voor discussie over de website
Gebruikersavatar
Door weerstationhoogeloon
#71546
Ik weet niet hoe anderen het ervaren, maar ik vind de leesbaarheid van het forum van HWA2.0 niet erg goed.
Heel veel teksten staan als grijs op een lichtgrijze of witte achtergrond. Voor mij is dat moeilijk te lezen. ook wit op een oranje achtergrond valt moeilijk te lezen (heeft ook weinig contrast).
Misschien is het mogelijk om gewoon op zwarte tekst over te gaan. (of een knop dat de gebruiker kan kiezen voor tekst/achtergrond kleur)

gr. Remie
Gebruikersavatar
Door Luc
#71548
forum.jpg
forum.jpg (94.35 KiB) 2760 keer bekeken

Even voor de duidelijkheid, ik zie dit. Gewoon (bijna) zwarte teksten, op een witte achtergrond. Volgens mij is dit toch voor iedereen goed leesbaar? Of zie jij / bedoel jij iets anders?

Gr,
Luc
#71549
Hoi Luc, ja die teksten bedoel ik, bij mij komt dat over als grijs, terwijl bijv. deze https://www.wxforum.net/index.php?topic=36657.0 forum text bij mij wel als diepzwart overkomt.
Ook de teksten die bijv. op een grijs / blauw tegeltje staan. Deze teksten zien er flets uit. Of ligt dat aan de grijs of blauwe achtergrond van de tegeltjes?

Dit kan natuurlijk ook liggen aan mijn laptop(scherm), die is ook al weer een jaartje of 6 oud.
Maar dan zou dat ook moeten zijn bij andere forum's zoals bijv. wxforum.net. En die teksten zien er allemaal diepzwart uit.

Het viel mij op dat het forum voorheen bij HWA 1.0 allemaal veel duidelijker leesbaar was.
#71558
zit nu te kijken naar HWA 2.0 op het werk. Op het scherm op mijn werk (monitor HP EliteDisplay E241i) is het wel duidelijker te lezen als op mijn laptop thuis.
Conclusie: scherm van de oude laptop is de oorzaak. Toch de Sint maar es lief aankijken :lol:

... hier mag een slotje op