Algemeen forum voor discussie over de website
#71654
Ik kom er zojuist achter dat de neerslag ontbreekt in de verwachtingen voor de komende 60 uur op HWA. Na wat debuggen, zag ik dat deze niet meer in (omgezette) XML staat en daardoor kan deze ook niet meer getoond kan worden.

Omdat deze niet meer in de XML staat, ben ik gaan zoeken waarom. Het blijkt dat er een aanpassing is geweest in de API van met.no
New model backend: 2019-12-03
We are launching a new backend with a unified model. The XML output should identical in structure and validate against the existing schema, but may have some different time intervals.

The main differences are:
  • Only 1- and 6-hour forecasts will be supported, the (rarely used) 2- and 3-hour intervals will be removed.
  • We have added precipitation minvalues and maxvalues for the whole forecast for the Nordic and Arctic regions, not just the first two days.
  • The EPS, LOCAL and EC* models in the meta header are no longer relevant. We now how only one model (met_public_forecast), with a single pair of runended and nextrun timestamps.
  • The global forecast (outside the Nordic and Arctic regions) will be shortened by 6 hours. As a compensation it will update every 6 hours, instead of every 12 hours as previously (not 3/6 as stated in email).[/list

    Should you experience any problems with the new backend, we suggest switching to LocationforecastLTS until you can make the necessary changes.
    ]
Ik heb even gezocht naar de LocationforecastLTS versie waar ze naar verwijzen. Deze lijkt te werken, maar er staat duidelijk bij dat deze deprecated is en elk moment kan verdwijnen. Tijdelijk gebruikt de HWA XML deze LocationforecastLTS (door caching kan het een uur duren voordat jullie dat zien). Waarschijnlijk is de HWA XML nu weer hetzelfde, maar ik kan dit alleen testen met de MOS60 verwachtingen op HWA. Dus graag even controleren of jullie eigen scripts nog werken.

Het komt erop neer dat ik het omzetten van de feed op korte termijn moet aanpassen. Dus ik ga er mee aan de slag om de feed geschikt te maken voor de aanpassingen in de bron XML.

Gr,
Luc