Algemeen forum voor discussie over de website
Door gensnet-meteo
#72549
Klopt. Daar heb ik ook gekeken en het lukt mij ook niet meer om me daar te registreren. Wel jammer eigenlijk want er staan mooie templates die niemand meer kan gebruiken.
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#72554
egmondaanzee schreef: 10 jul 2020, 07:22 Wie weet waar ik simpele kant en klare templates kan downloaden? Ik had gekeken op http://weatherbyyou.com maar kan mijzelf daar niet meer registreren.
Ik neem er de volgende woorden uit voor mijn antwoord
waar en kant en klare templates
Het woord simpele is bijna niet te beantwoorden, omdat wat voor mij "simpel => eenvoudig" is, wellicht iets anders betekent dan voor u.

Moet het 1 of enkele pagina's met duidelijke informatie zijn?
Moet het snel en zonder technische kennis geïnstalleerd kunnen worden?
Moet het zonder een een provider zijn en helemaal beheerd worden door een derde partij?


Indien dat "simpel" is, dan kunt u bijvoorbeeld naar Awekas opladen en hun kant-en-klare website gebruiken.
https://stationsweb.awekas.at/info/index_nl.html
Daar zijn meer van dergelijk aanbieders, alles wordt voor u geregeld zonder kopzorgen voor een vast bedrag / maand.
Uitbreidingen en aanpassingen aan uw eigen lokale situatie zijn "beperkt".

===

Wilt u wel een eigen website bij een provider dan hangt het duidelijk af welk weer-programma u gebruikt.
Ik neem als voorbeeld Meteobridge, Weatherdisplay en Cumulus worden door bijna alle templates ondersteund.

De meest eenvoudige templates tonen een standaard "dashboard" maar verbergen in het menu veel extra's. De bekendste is weather34 (voor Meteobridge,Cumulus, Weewx) en PWS_Dashboard (voor bijna alles).
Snel en eenvoudig te installeren, goede ondersteuning, maar zijn door hun geïntegreerde bouw minder makkelijk aan te passen dan soms gewenst.

Hier moet ik eigenlijk stoppen, want de volgende drie templates zijn niet "simpel".
Hiermee maakt men uitgebreide fraaie websites, maar dat kost tijd en "zweet".

Voor de compleetheid:
de Saratoga Template. Met tien-duizenden gebruikers en een grote "community" die helpt met bouwen en aanpassen. De structuur is erop gericht om makkelijk pagina's toe te voegen.
de "Leuven-Template" echt heel uitgebreid, maar een kleine community. Beter niet installeren als u zelf geen PHP kennis heeft.
De Meteotemplate ook zeer uitgebreid. daar waar Sartoga en Leuven met pagina's werken, werkt deze template meer met blocks waardoor eenvoudiger een eigen "look and feel" te geven is.

Veel succes met onze leuke hobby,

Wim