Algemeen forum voor discussie over de website
#72483
Hi all,

De meteogrammen doen het nog steeds niet. Hij geeft JpGraph error 25039
Er moet dus denk ik nog even naar gekeken worden.
Ik zie dit in ieder geval bij mijn eigen weerstation (Eelde)

Groet,

Christian.
#72485
wseelde schreef:Hi all,

De meteogrammen doen het nog steeds niet. Hij geeft JpGraph error 25039
Er moet dus denk ik nog even naar gekeken worden.
Ik zie dit in ieder geval bij mijn eigen weerstation (Eelde)

Groet,

Christian.
Hier is inderdaad iets vreemds aan de hand. In de feed krijg ik data die ik niet verwacht waardoor het genereren fout gaat. Ik moet even gaan debuggen waardoor dit komt.
#72486
Luc schreef: 08 sep 2020, 08:37 . . .
Hier is inderdaad iets vreemds aan de hand. In de feed krijg ik data die ik niet verwacht waardoor het genereren fout gaat. Ik moet even gaan debuggen waardoor dit komt.
Het komt (vooral) voor bij de noordelijk gelegen stationds in b.v. Groningen en NoordHolland.
Niet bij een tiental lager gelegen stations vanaf Utrecht en lager die ik gecontroleerd heb.

Heel vreemd.

Wim
Laatst gewijzigd door wvdkuil op 08 sep 2020, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#72487
Ik ben aan het debuggen. Er lijkt iets mis te gaan in de vertaling van met.no feed naar de hwa (lees oude MOS) feed. Echter lijkt de structuur van de met.no feed voor locaties in het Noorden gelijk aan die in het zuiden. Wel zijn er ca 30 minder entries. Maar dat moet niet uitmaken. Vreemd, maar moet goed komen...
#72488
Ik heb de oorzaak ontdekt. Er gaat nog meer mis. De nieuwe Met.no feed heeft geen 3 uurs verwachting meer. Daardoor heb ik de juiste neerslag per 3 uur niet meer beschikbaar in de feed. En daardoor ook niet in de mos60 meteogram verwachtingen.

Ik ben bezig om deze uit de uurverwachtingen te halen. Daar ben ik al de hele ochtend mee bezig, maar dit is vrij complex. Ik hoop dit vandaag te kunnen fixen.
#72489
Pff, wat een hardnekkig iets. Na uren zoeken/proberen/testen heb ik de neerslag weer terug in de meteogrammen door de 3 uur neerslag samen te stellen uit de vorige 3 afzonderlijke uren. Ook de noordelijke stations hebben weer een meteogram. Echter daarin ontbreekt (soms) wat data in de originele feed van Met.no waar ik de data uithaal. Daarom is er soms geen weersymbool aan het begin of eind.

Aan het eind komt dit omdat de voor sommige stations minder dan 60 uur aan 1 uurs data wordt gegeven. Waarom dit in het begin voorkomt, heb ik nog niet onderzocht. Maar ik vermoed ook dat daar de feed iets later begint en geen data van het afgelopen uur heeft.

Anyway, we zijn weer een stap verder en zijn weer verwachtingen.