Algemeen forum voor discussie over de website
Door engelbert.jan
#73363
Sinds mei 2021 heeft Weatherunderground alleen nog maar een betaalde versie. Het is mij niet geheel duidelijk wat daarvan de kosten zijn?? Mijn weerstationtype staat ook niet bij de 'Device' selectie. nl: Froggit GW1000
Weet iemand anders meer???

Gr Engelbert
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#73364
engelbert.jan schreef: 09 aug 2021, 15:36 Sinds mei 2021 heeft Weatherunderground alleen nog maar een betaalde versie. Het is mij niet geheel duidelijk wat daarvan de kosten zijn??
Dit is mij geheel onbekend en nog steeds gebruiken mijn stations alle gratis data zoals verwachtingen en eigen data via WU .

Voor eigenaars van weerstations die opladen naar WeatherUnderground is een paar jaar geleden de nieuwe WU-api ingegaan. Het aantal gratis opvragingen is toen beperkt tot 1500 per dag.

Als u een link heeft naar veranderingen die in Mei 2021 zijn doorgevoerd, kunt u die dan misschien ook hier op het forum posten?
Mijn weerstationtype staat ook niet bij de 'Device' selectie. nl: Froggit GW1000
Weet iemand anders meer???
Er zijn nu al vele honderden verschillende stations die opladen.
De lijst van stations wordt niet meer uitgebreid, gebruik daarom het type "other".

M.v.g.
Wim
Door engelbert.jan
#73365
Bedankt voor uw reactie.
Ik upload al vanaf 2015 data naar weatherunderground. Sinds 05-2021 staat bij mijn account "paid membership". Geen idee hoe dit komt.?
zie bijlage.
Heb nog wel een API (misschien nog een oude!).

Engelbert
Bijlagen
weatherunderground.png
weatherunderground.png (11.35 KiB) 1652 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#73366
Dat geeft aan dat u een deelnemer bent die oplaadt naar WeatherUnderground.
En dat al sinds 21 mei 2017
En daardoor bent u voor WU een betalende bezoeker en deelnemer.
U "betaalt" met de data die u oplaadt.

Als deelnemer kunt u een API aanvragen, de verwachtingen gebruiken enzovoort.

Als bezoeker ziet u geen enkele advertentie als u de sites van WeatherUnderground bezoekt en met uw gebruikersnaam en password inlogt.

Wim

P.S. Bij mijn account staat er 20 mei 2017.
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#73367
Als voorbeeld, links ben ik niet ingelogd en zie 2 grote reclame blokken,
rechts wel ingelogd, geen enkele reclame.

ad-block staat uit.
Bijlagen
paidWU.jpeg
paidWU.jpeg (111.85 KiB) 1633 keer bekeken