Algemeen forum voor discussie over de website
Gebruikersavatar
Door osjohn
#73423
Het is voor mij een frustratie dat er na een lange tijd niet is opgevallen dat er iets mis is met de windweergaven en dat de fout, waar die ook zit nog niet opgelost is. Mijneigenweer gaf mij binnen een uur een net bericht. Heeft men de lusten van deze site dan moet het toch normaal zijn dat men ook de lasten snel oplost, je kan dan ook voordragen dat die ander een kleine vergoeding per jaar vraagt om gebruik te maken van de diensten, dat verkies ik dan en ben gelukkig met de diensten die hun geven. In afwachting verwacht ik een snelle uitkomst van het boven genoemde probleem. John van Os weerstation Boven-Leeuwen
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#73425
John,

Wat verwacht je als vervolg, als onderzoek (incl. respons binnen half uur na je bericht) aangeeft dat de HWA-server voor vertoning van windsnelheid blijkbaar netjes de input volgt van regel $wind10Avg in de uploadfile?
Vulling van die regel wordt buiten de HWA-server gegenereerd, en zou de windwaarde moeten bevatten gemiddeld over de laatste 10 minuten.
MVG, Anton
Gebruikersavatar
Door BrEw
#73427
Ik zou zeggen: Laat de beheerder nog even van een welverdiende vakantie genieten. Even de boel de boel laten is heel belangrijk in deze barre tijden. Het foutje in de waarden mag dan misschien storend zijn, op dit moment zijn er ergere dingen gaande.
Gebruikersavatar
Door reinhardsweersite
#73429
osjohn schreef: 20 aug 2021, 08:48 Het is voor mij een frustratie dat er na een lange tijd niet is opgevallen dat er iets mis is met de windweergaven en dat de fout, waar die ook zit nog niet opgelost is. Mijneigenweer gaf mij binnen een uur een net bericht. Heeft men de lusten van deze site dan moet het toch normaal zijn dat men ook de lasten snel oplost, je kan dan ook voordragen dat die ander een kleine vergoeding per jaar vraagt om gebruik te maken van de diensten, dat verkies ik dan en ben gelukkig met de diensten die hun geven. In afwachting verwacht ik een snelle uitkomst van het boven genoemde probleem. John van Os weerstation Boven-Leeuwen
Ha John,

Helemaal eens. Mijnweer.nl vraagt een kleine vergoeding, maar je hebt 24 uurs service en er wordt altijd gereageerd op foutmeldingen. Ik hoop ook op verbetering.

Vriendelijke groet,
Reinhard
www.reinhardsweersite.nl/www.meteopijnacker.nl
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#73431
De lusten liggen in dit geval altijd bij de gebruikers.
Meteo-passie bij beide organisaties, maar belangrijk verschil:
- Weerhuisje is commercieel
- HetWeerActueel is (bewust) gratis en steunt op vrijwilligers, incl. de beheerder (met zijn server).
Gebruikersavatar
Door osjohn
#73432
de beheerder heeft ook zijn lusten dmv reclame inkomsten, maar een kleine vergoeding van onze kant sta ik welwillend tegenover maar dan moet de spaarzame probleempjes sneller opgelost worden. Groeten John van Os
Gebruikersavatar
Door weerstationhoogeloon
#73433
Toulon7559 schreef: 21 aug 2021, 12:19 ...
- HetWeerActueel is (bewust) gratis en steunt op vrijwilligers, incl. de beheerder (met zijn server).
De site HetWeerActueel steunt mijn inziens niet op vrijwilligers, maar draait bij de gratie-gods op de vrije tijd die Luc heeft en er in kan steken. Da's heel fijn. Maar om HetWeerActueel een toekomst te geven zou het onderhand eens tijd worden dat er meerdere HWA-deelnemers zijn die de site kunnen onderhouden en verbeteren. Zoals ik het zie zit er totaal geen progressie meer in de site. Ik wil bijv. al zolang HetWeerActueel 2.0 in de lucht is mijn eigen gegevens in de beheermodule aanpassen, maar dat kan nog steeds niet en zo zullen er nog wel meer dingen op het to-do lijstje staan waar Luc niet aan toe komt.
Het is Luc's geesteskind, en dat is heel mooi, en dat het gratis is, is nog veel mooier, maar zo kan het niet langer. Misschien moet Luc er eens overdenken om meerdere kundige HWA-deelnemers toe te laten tot (delen van) de ontwikkelomgeving van HetWeerActueel.nl zodat er sneller zaken kunnen worden opgepakt en afgewerkt.
Stilstand is achteruitgang en dat is heel jammer.
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#73435
[Deze tekst is wel serieus, maar enigszins ironisch geformuleerd: let vooral op de 'knipoogjes'!]
De site HetWeerActueel steunt mijn inziens niet op vrijwilligers, maar draait bij de gratie-gods op de vrije tijd die Luc heeft en er in kan steken.
Dat is m.i. een misvatting, en ook miskenning van je eigen inbreng, want Luc's website kan helemaal niet bestaan zonder de vrijwillige, onbetaalde inbreng via meteodata-upload en via forumberichten.
;-) Voor beide aspecten: hoe beter de kwaliteit, hoe waardevoller, en "slechte kwaliteit = probleem" ...........
;) ;) Goed om te weten dat blijkbaar sommige forumleden [gezien hun reacties of uitblijven daarvan] daarnaast de eerstelijnhulp met vrijwillige, onbetaalde moderators nutteloos vinden: die informatie spaart mij een hoop tijd ....

;-) NB: Ook de moderatie heeft belang bij een goeddraaiende website met een goede beheerpagina.
Gebruikersavatar
Door weerstationhoogeloon
#73436
Toulon7559 schreef: 22 aug 2021, 12:56 [Deze tekst is wel serieus, maar enigszins ironisch geformuleerd: let vooral op de 'knipoogjes'!]
De site HetWeerActueel steunt mijn inziens niet op vrijwilligers, maar draait bij de gratie-gods op de vrije tijd die Luc heeft en er in kan steken.
Dat is m.i. een misvatting, en ook miskenning van je eigen inbreng, want Luc's website kan helemaal niet bestaan zonder de vrijwillige, onbetaalde inbreng via meteodata-upload en via forumberichten.
;-) Voor beide aspecten: hoe beter de kwaliteit, hoe waardevoller, en "slechte kwaliteit = probleem" ...........
;) ;) Goed om te weten dat blijkbaar sommige forumleden [gezien hun reacties of uitblijven daarvan] daarnaast de eerstelijnhulp met vrijwillige, onbetaalde moderators nutteloos vinden: die informatie spaart mij een hoop tijd ....

;-) NB: Ook de moderatie heeft belang bij een goeddraaiende website met een goede beheerpagina.
Ik sta volledig achter hetgeen ik geschreven heb, maar zal het even verduidelijken:
"De site HetWeerActueel steunt mijn inziens niet op vrijwilligers, maar draait bij de gratie-gods op de vrije tijd die Luc heeft en er in kan steken."
Lees dit als volgt:
"Omdat de website hetweeractueel.nl is opgezet door een iemand, die de touwtjes volledig in eigenhand wil houden en de code niet wil delen met een team van deskundige website bouwers, zijn de deelnemers de klos. Als die een iemand geen tijd heeft of wegvalt dan is het afgelopen met de site."

In mijn ogen kan het niet zo zijn dat je een site waaraan je een heleboel deelnemers data laat aanleveren en waarin moderatoren géén mogelijkheid hebben om modules te bouwen die allang functioneel hadden moeten zijn, op deze manier runt, tot grote ergernis van een aantal deelnemers.

Verder heb ik alle lof over de moderators die met beperkingen hun werk moeten doen.