Algemeen forum voor discussie over de website
Gebruikersavatar
Door Luc
#73649
JPC schreef: 27 nov 2021, 08:26 Er staat:

Software gebruikt voor upload naar hetweeractueel.nl
Weather Display

Maar de software is geheel door mij geschreven ?
Aangepast!
Gebruikersavatar
Door Meowbay
#74417
De feed van onze setup is -voor zover wij weten- helemaal in orde;
https://weer.broekermeer.nl/plugins/HWA/ssHWAFeed.php
maar jullie site meldt dat de gegevens meer dan 75 uur oud zijn;
https://www.hetweeractueel.nl/weer/watergang/actueel/

Wij hebben -vziw- niets gewijzigd aan de configuratie van de server.
Kunnen jullie even kijken of je de feed kunt zien zoals ik 'm zie? En zo niet, wat dan de melding is?
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74419
@Meowbay

De HWA-file uit je upload heeft altijd gewerkt als input, en ziet er onveranderd uit zoals van een Meteotemplate-feed mag worden verwacht, dus de upload was & is OK.
De vertoning van je data loopt steeds netjes door in de tabellen, grafieken, statistieken e.d.
.
De timeout-melding die je noemt, zie ik hier af en toe alleen op de ActueelWeer webpagina, niet continu, en niet goed te doorgronden waarom opduikend.
Afgaand op de 'foute' vertoning bij ActueelWeer lijkt het alsof er iets is 'scheefgeschoten' 2022-12-15 om 16:51 uur,
en als die timeout-melding opstaat, dan is ook de tekstuele data-inhoud bij ActueelWeer schijnbaar fout bijpassend bij die tijd.
Anderzijds lijken bij ActueelWeer de grafieken steeds helemaal bij de tijd en OK.
.
Werk voor Luc om te controleren waarom de HWA-server zich voor Watergang verslikt met de tekstuele vertoning voor ActueelWeer.
Gebruikersavatar
Door Meowbay
#74421
Ik zie nu pas dat in de feed, naast de huidige tijd, ook dit staat;

$stationDate = "15-12-2022";
$stationTime = "16:51";
$utcdate = "15-12-2022";
$utctime = "15:51";

M.a.w. er is toch iets aan onze kant niet in orde. Ik zal de boel hier even gaan checken..

OK, probleem opgelost. Dit had te maken met 1 van de stations hier (een alwéér kapotte tempest, zo'n spijt van deze aankoop..), telkens als voor de weatherlow sensorsuite de data in de database werd geplaatst, kwam de oude datum in de feed te staan, terwijl alle andere sensor-data wel gewoon up to date in de feed terecht kwamen.

Voor mensen die twijfelen tussen tempest weatherflow of de ecoWitt wittboy met een extra bliksem-sensor erbij, ga voor de laatste optie! Die tempest hier is al 3 keer stuk geweest binnen anderhalf jaar. Krijg steeds pas een vervanging als ik de stukke heb teruggestuurd. Enfin, off-topic, maar dit is de oorzaak van de foute tijdsinvoer.
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74422
Meowbay,

Zoals aangegeven in mijn 'waarneming', lijkt er toch meer fout dan alleen af en toe het tijdstempel,
want bij optreden van de time-out-melding in ActueelWeer is de bijbehorende tekstuele vulling ook twijfelachtig.
.
Wel vreemd dat Tempest blijkbaar op andere tijden wel goede data-uitvoer geeft, en dat die voor de HWA-server overheerst in de stationslijst, tabellen en grafieken ..............
Gebruikersavatar
Door Meowbay
#74430
Nee, dat is niet zo vreemd, ik heb er hier twee!
1 is stuk, moet ik retoursturen, 1 is perfect in orde.
Voor diverse waarden, waarbij locatie niet zo nauw ligt, liet ik de feed uit beiden gebruiken, zodat je in feite een nauwkeuriger gemiddelde meting krijgt.
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74432
:D Redundantie is altijd aangenaam.
Met keuze-functies dan wel altijd opletten:
:( heb mijn leergeld betaald m.b.t. 'scheefgetrokken' gemiddelden, filtering, e.d. .....
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74594
Bij weer eens doorlopen van de stationslijst een aantal stations tegengekomen die niet uploaden over langere tijd (= meer dan 20 dagen).
Probeer je als moderatie contact te maken om poolshoogte te nemen,
maar soms tevergeefs, omdat zowel het opgegeven forum-account als ook hun opgegeven stationswebsite blijkbaar niet up-to-date en actief zijn.

Stel je er prijs op dat vanuit beheer/moderatie direct contact wordt opgenomen voor overleg,
zorg dan aub in ieder geval dat je forum-account geldig is onder HWA2.0 (door herregistratie vanuit HWA1.0, indien nog nodig):
dat geeft je ook zelf gelijk toegang tot je beheerpagina voor updaten van stations-informatie.
Als de weblink naar de private weerwebsite van je station geldig is met een contactmogelijkheid,
dan kan dat daarnaast dienen als bruikbaar alternatief voor contact.