Algemeen forum voor discussie over de website
#74368
Ik ben geinteresseerd in het totale uren zon voort de maand September 2022, zo mogelijk in vergelijking met jaren 2021, 2020 en 2019.
Wie kan mij helpen ??
Bij het weerstation Vaassen zal dit vast wel ergens geregistreerd zijn, denk ik.

Voorbaat dank,

Frits van 't Spijker, Emst.
#74374
Frits,
Weerstation Vaassen is helaas niet meer actief op deze site, maar heeft nog wel een eigen websitie. Kijk hiervoor op www.weeropdeveluwe.nl. Daar staan maandoverzichten en met een beetje eigen werk kun je hier veel info vinden over de zonuren per dag.
Afhankelijk van wat je precies wil, heb ik op mijn eigen site nog grafieken staan met de zonkracht. Wellicht ook handig voor je.
#74380
Beste beantwoorder, wie U ook bent; wellicht hadden we jaren geleden al eens contact, toen ik pas in E mst woonde.

Ik heb gegevens bekeken, maar kom er niet (precies) uit.
Wat ik zoek is de totaal uren zonneschijn in September, voor Emst, voor 2022, in vergelijking met die van de jaren 2021, 2020 en 2019. Het gaat om totaalcijfers om de effectievietijd van mijn zonnepanelen te kunnen vergelijken. Voor 2022 faalde die in September, een extra (?) zonnige maand. In Oktober was alles weer normaal. Om tov mij n leverancier argumenten te hebben moet ik wel met realistische cijfers komen.
Mocht U nog een paar statistisch correcte cijfers dan zou U me zeer verplichten.
Voorbaat dank, Frits van 't Spijker.

Mijn emailadres: fsims@kpnmail.nl