Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
#73817
In de Handleidingen wordt er op gewezen dat voor de overdracht van de HWA-file een webruimte beschikbaar moet zijn, waar de HWA-server de HWA-file kan ophalen:
- Manier1 om de HWA-file daar te krijgen is bijv. generatie & upload door een programma zoals Weatherdisplay
(en bij de webhosting-provider heb je niet meer nodig dan een 'parkeerplaats' voor de HWA-file).
- Manier2 gebruikt een Template of Script, en met PHP draait zoiets vaak in webruimte
(en dat vraagt een webhosting-provider met geschikte PHP-faciliteit).

Als de moderatoren/beheerder wordt gevraagd wat een geschikte webhoster is, dan is het ondoenlijk een altijd toepasselijk & tijdloos antwoord te geven, want webhosting-providers zijn er in alle mogelijke maten, soorten en kwaliteiten met een dynamisch veranderend aanbod, en gebruikers hebben ook heel verschillende wensen.
Vooral voor een eenvoudigste opzet zoek je waarschijnlijk een aanpak waarbij je kijkt wat je 'eigen' provider beschikbaar heeft als hosting-faciliteiten.
In de Handleidingen staat een heel algemene hint, maar het vinden van een 'echte' invulling betekent zoekwerk:
ervaringen van forumleden geven een snellere ingang, met praktijk-argumentatie.

Recent in dit forum een discussie m.b.t. webhosting in België met een aantal hints naar internationale aanbiedingen.
Om heel concreet te worden voor toepassing in Nederland:
a) Heeft iemand info óf/hoe je webhosting momenteel kunt realiseren bij bijv. de 'grote' communicatie-providers Ziggo/Vodafone en KPN?
Weblink waar info te vinden? Mitsen/maren?
b) Andere 'algemene', nederlandse communicatie-providers die ook bruikbare webhosting-faciliteiten hebben als deel van hun basis-pakket, of als optie?
Hoe/waar info daarover te vinden? Weblink?

Soms heeft de ‘eigen’ provider geen geschikte functies (of een ongunstig beeld kosten/prestatie):
c) Heeft iemand goede ervaringen met een 'minder-algemene', goedkope, webhosting provider die je eenvoudig naast je 'eigen' provider zou kunnen toevoegen?
#73820
De PB-vrager die wilde weten hoe voor Ziggo webspace-verbinding in te stellen moet ik teleurstellen:
sinds 1 april 2020 heeft Ziggo geen webspace meer.
Bij KPN heb ik ook niets kunnen vinden voor particulier gebruik, dus antwoord op vraag a) helaas negatief.
In een opstelling volgens vraag c) [= naast mijn communicatie-provider] gebruik ik al lang Strato zonder problemen (en zonder reclame):
is betaalde dienst, met momenteel een eenvoudigste versie webhosting voor Euro 0,50 / maand onder titel ‘hosting-mini’.
#73831
Tip van tevreden gebruiker via PB: www.hosting2go.nl/inloggen
Ze kunnen helpen bij overzetten van je domein/website en (onder titel van uitgebreide support) ook online hulp via Teamviewer.
Bijv. als zelfredzaamheid beperkt is (m.b.t. internet-interface), dan kunnen zulke faciliteiten een reden zijn om niet de allerkleinste en/of allergoedkoopste provideruitvoering te kiezen.