Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#17057
Beste weeramateurs,

Graag wil ik een weerwebsite beginnen met gegevens van de Davis Vantage Pro 2 en weatherlink usb

Mijn internet provider is Telfort Adsl.

Wat heb ik hier voor nodig ?

Kan ik door een website buro gewoon een website laten ontwikellen en de computer de gegevens continu laten oploaden?

Op computergebied ben ik een leek dus hopelijk kuinnen julie me helpen en of tips geven bij het beginnen en ontwikkelen van een website met real time gegevens van de Vantage pro

Met vriendelijke groet,

Martijn
Door weerzal
#17060
Ha Martijn,

Alles is mogelijk je kunt er 1 laten bouwen of zelf proberen.
Ik kies ervoor om het zelf te proberen zodoende leer ik ook weer een hoop
en blijf ik een beetje bij in computerwereld met nadruk op een beetje.
Maar kijk eerst eens rustig op het forum daar staat al een schat aan informatie.
Als je de categorieen aanklikt kun je al selecteren op davis etc..

groet Rob
Door Roelof
#17063
Hallo Martijn,

Welkom als lid van dit forum.

Ik las dat je een leek bent op het gebied van website's, daarom mijn advies: kijk eerst eens rond bij de andere stations en zoek uit wat je pressies wild maken.Aan de hand van deze keuze kun je bepalen hoe je je website opzet. Het kan van een eenvoudig html script tot cms of php programeren.En er zijn legio combinaties en mogelijkheden.

Roelof
Door jango
#17064
Hoi Martijn

Het ligt er maar aan wat je op je site wil tonen.

Je kan er ook voor kiezen om alleen de weergegevens bij jou gemeten op je site te zetten, in Weatherlink en ook in andere weersoftware prog.`s zitten al templates die je zo op je site kan zetten.

Als je meer op je site wil tonen dan kan je proberen jezelf te verdiepen in de materie van een website bouwen of iemand in je vrienden kennissen kring vragen om hier aan mee te helpen.
Deze site kan misschien ook helpen [url][/url]http://www.websitemaken.be/

Een site laten bouwen door een buro gaat best wel wat kosten en 500 tot 1000 euro ben je dan al snel kwijt.

Kijk ook eens verder op het forum want je vraag is al vaker gesteld hoe te werk te gaan.
Achter deze link [url][/url]http://www.hetweeractueel.nl/forum/weer-website-ontwikkeling-design-en-hosting/

succes Jan
Door wsMaurik
#17069
Hallo Martijn,

Ik geloof inderdaad dat Telfort geen website aanbied in de abbo's.

Dan zul je een hosting-provider (iemand die jouw website ruimte aanbied) moeten gebruiken. Daarvan zijn er zeer veel, van goedkoop naar duur. Meestal kun je gratis goedkope abbo upgraden naar een duur, dus begin goedkoop zou ik zeggen.

Neem dan gelijk een mooi webadres erbij voor je station, bv weerstation-Klazienaveen.nl.
Vaak kun je dan ook nog andere websites naar dit hoofdadres laten verwijzen, zoals bv wsKlazienaveen.nl of meteoKlazienaveen.nl voor minder dan 5euro per jaar.

Ikzelf gebruik http://www.web-oke.nl, WEBHOST1 voor het hoofdadres en de WEBL4 voor het doorverwijzen. Dat geeft je een idee van de kosten.

Het plaatsen van je website kan met WeatherLink eventueel in combinatie met het gratis Filezilla, maar ook het gratis Fling kan van pas komen. Elk heeft zijn eigen voor-nadelen. Als je zover bent horen we het wel.

grt
nico
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#17141
Hallo allemaal en bedankt voor de reacties,

Ik heb nu bij verschillende internet en webdesignburo,s offertes aangevraagd voor de ontwikkeling van de site.

FF afwachten wat daar uitkomt.

Groetjes,
Martijn
Door petergroeneveld
#17142
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Hallo allemaal en bedankt voor de reacties,

Ik heb nu bij verschillende internet en webdesignburo,s offertes aangevraagd voor de ontwikkeling van de site.

FF afwachten wat daar uitkomt.

Groetjes,
Martijn


Kan je nu al zeggen dat dit niet goedkoop zal zijn, maar als je het geld er voor over hebt dan zal ik je niet tegenhouden. Het is ook best wel wat werk om een site in elkaar te zetten. Zelf ben ik ook als leek begonnen maar met hulp van de vele tutorials op internet, info op de diverse weerforums ook buitenlandse, door hier veel vragen te stellen en zelf wat te experimenteren daar leer je alleen maar van vind ik. Misschien heb je kennissen in je buurt die je ook kunnen helpen, kijk eens om je heen en informeer.

Vind het zelf ook steeds leuker worden het zelf in elkaar zetten en uitbreiden van je eigen site. Probeer eens zelf een simpele index pagina te maken met html en zet het op je webspace en ga zo steeds verder met uitbreiden van je site. Het hoeft ook niet op een dag in elkaar gezet te worden.

Wens je succes met je webpagina en mocht je specifieke vragen hebben dan horen we dat graag.
Door wslangerak
#17143
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Ik heb nu bij verschillende internet en webdesignburo,s offertes aangevraagd voor de ontwikkeling van de site.

Kijk dat opent nieuwe perspectieven voor de webdesigners onder ons: een nieuwe potentiële klantenkring kan worden aangeboord B) Is nog leuk werk ook!
Succes,

Gr,

PS: commerciële uitingen zijn op het forum niet toegestaan.....
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#17149
Hallo Collega weeramateurs,

Na verschillende keren met mijn provider Telfort te hebben gebeld blijkt inderdaad dat Telfort geen Home/user directory meer ondersteund waardoor ik helaas nog niet mee kan doen met het weer actueel zonder een eigen website.:(


Weet iemand hier nog een andere vervangende methode voor ???

Misschien is er iemand in Drenthe of omgeving die mij wil helpen een site te bouwen.


Mvg,

Martijn