Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door petergroeneveld
#17153
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Hallo Collega weeramateurs,

Na verschillende keren met mijn provider Telfort te hebben gebeld blijkt inderdaad dat Telfort geen Home/user directory meer ondersteund waardoor ik helaas nog niet mee kan doen met het weer actueel zonder een eigen website.:(


Weet iemand hier nog een andere vervangende methode voor ???

Misschien is er iemand in Drenthe of omgeving die mij wil helpen een site te bouwen.


Mvg,

Martijn


Je kunt eventueel van provider wisselen indien mogelijk, tegenwoordig elke maand opzegbaar en anders zul je bij een andere provider webspace moeten nemen met een url naam voor je weerstation. Een url zal hooguit € 5,00 p.j. kosten en webspace met php een € 20,00 tot € 30,00 p.j.

Mag geen reclame maken voor mijn provider, overigens is in dit topic al verschillende keren wel reclame gemaakt. Ik heb al jaren geen enkel probleem met mijn huidige provider dus als je meer info zou willen dan even via p.m. een bericht.

Van de provider krijg je dan de inlog en ftp gegevens, als je dat hebt dan ga je aan je website beginnen.

Dit zul je als eerste stap moeten doen, webspace en een url regelen bij de een of andere provider.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#17181
weather display heb ik hier ook nog wel liggen voor de la crosse ws 3600 maar weet niet of dat past op een davis station
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#17183
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels de domeinnaam www.weerstation-klazienaveen geregistreerd.

De site is ook al in de lucht en er word achter de schermen hard aan gewerkt en binnenkort volledig online.

Alleen wil het nog niet lukken om alvast door middel van weatherlink de gegevens op de site te zetten.:(

Weet iemand de juiste instellingen in weatherlink om deze succesvol op mijn site te krijgen??

Met vriendelijke groet,

Martijn
Door Regards
#17184
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
weather display heb ik hier ook nog wel liggen voor de la crosse ws 3600 maar weet niet of dat past op een davis station

Martijn,

WD past niet op een Davis ;) werkt er wel mee samen, dus ja je kan WD gebruiken.
Zie dat je ook al een 'plaatje' op je site heb staan, begin is er, en met zijn allen komen we er wel uit.

Als je WD wilt gaan gebruiken moet je dit op je 'weer' PC instaleren (ik weet niet of dit 'samen' gaat met Weatherlink) als je het aan de praat heb kan je dit hier aangeven en word je verder geholpen, dus eerst dan WD aan de praat krijgen samen met je station.

Hoe Weatherlink werkt weet ik niet (gebruik ik niet).

Gr Rik & suc6 verder.
Door hjr
#17187
Hallo Klazinaveen, hier Zuidlaren,

Als jij een provider regelt, wil ik wel een website voor je opzetten. Gewoon een eenvoudige pagina zoals ik zelf ook heb, Kost mij een uurtje, jou NIETS. Ik zou mn geld niet uitgeven aan website bouwers, tenzij je iets heeeeel moois wilt en het ook laat onderhouden door hen. Dit kan altijd nog wel!!!

Ik heb mijn website gehost bij http://www.flexwebhosting.nl/index.php/homepage/http://www.flexwebhosting.nl/index.php/homepage/
Totaal pakket vanaf 20 euro per jaar inclusief domeinregistratie.

Kijk als voorbeeld eens naar mijn pagina http://www.weerstationzuidlaren.nlen ik hoor wel of het je iets lijkt. Je kunt daarna zelf naar hartelust verder spelen. Ik gebruik NETOBJECTSFUSION als tool. De lite versie hiervan is gratis te downloaden en daar kun je al heel veel mee. Het is een "what you see is what you get" pakket. Niet moeilijker dan een Word document maken met plaatjes erin.
Door hjr
#17188
Ik ben wat te snel geweest, lees nu dat je al bezig bent, ik hoop dat je er uit komt. Succes! Als je nog op mn voorstel in wilt gaan hoor ik het wel.
gr Henk Jan
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#17191
Hallo Henk Jan,

Bedankt voor de reactie.

heb inmiddels een hosting en domeinnaam inderdaad, en een vriend gaat de website ontwikkelen.

Zie inderdaad af van de officiele webdesignburo,s want dat is niet te betalen ben ik al achter.

Nog wel een vraag.

Wat zijd de juiste instellingen in weatherlink en hoe zet je het op je site ???

Groet,

Martijn