Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door WsArcen
#32503
Nexus hb ik er ook op staan en die werkt wel, net zo als WSwin die werkt ook.

Groet Jos
Door wslangerak
#32504
Er is geen specifieke driver nodig voor de combinatie WD/TFA Nexus.

Als Weather-Display is opgestart start ook het bij WD horende programma iroxdata.exe op. Dat zorgt voor de uitlezing van de console via USB.

In de systemtray (rechtsonder bij het klokje) moet dan een icoontje van iroxdata.exe zichtbaar zijn. Als je daarop dubbelklikt zie je het scherm van deze software.

Als iroxdata.exe niet wordt opgestart is de meest voor de hand liggende oorzaak dat in de WD setup het verkeerde station is gekozen.
Kies voor Honeywell/Irox/Nexus en zet een vinkje bij "Use direct, no need for Weather Capture program". Kies het juiste sensornummer voor de buitentemperatuur (sensor #0 - nul - is de standaard sensor 1 van het weerstation).
Door kees ws middelburg
#32505
Je bent me een stapje voor Kees dat wilde ik dus ookal vermelden dat direct use.
Meschien ter overvloede wel op close/save klikken na het instellen en niet op het rode kruisje rechts boven ,je zou de eerste niet zijn die dat vergeet

grt kees ws mdl
Door JPC
#32506
JPC schrijft:
Ik weet niet of WD de Nexus direct aanspreekt, of dat gebeurt via een driver van de fabrikant. Als je het programma, dat bij je nexus geleverd wordt installeert, wordt die automatisch op je PC gezet. Ik weet het niet zeker, maar het zou kunnen helpen?
De USB.dll die bij het nexus programma zit, zit ook bij WD. Is dus niet speciaal voor de nexus.
Door WsArcen
#32513
Ja,dat was hem:laugh: ik had wel het goede station aangevinkt maar niet het vinkje "Use direct, no need for Weather Capture program". Hij ging direct alle data binnen halen. Het werkt nu en ik zal een mail sturen naar Luc en vragen of het station op HWA gezet kan worden. Allen die geholpen hebben hartelijk dank.B)

Groet Jos
Door wslangerak
#32516
Inderdaad, weer iemand blij!

Dan sluiten we dit topic gelijk af.

Gr,