Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door ws vreewijk
#41318
Beste weervrienden.

Wat ik me al een poos afvraag is hoeveel upload ik eigenlijk????:huh:

Ik upload mn webcam via U stream dat vraagt minder als vanaf een eigen server neem ik aan,of vanaf een eigen cam prog.

Verder upload ik mn stations gegevens van VWS naar mn site elke 10 minuten

En verder met WD de bliksem detector en 3 temperatuur grafieken upload elke minuut.

Dus hoe kom ik dr achter wat dr zoal in totaal word geupload , niet dat mn provider iets laat weten maar ik heb maar een simpel internet abbonement
van 10 mb down 1mb up UPC.... maar hoeveel mag je nou upladen want je leest fair use.

En kun je dat monitoren je upload ????

gr Chris
Door SpeedyGJ
#41319
Tja dat kun je nooit precies weten, als je een weerPC hebt zou je een download monitor programma kunnen downloaden en deze een paar dagen lang laten loggen, dan zou je eventueel kunnen zien hoeveel je ongeveer verbruikt, maar hangt ook nog vanaf hoeveel mensen naar je cam lopen te kijken, dus het kan heel erg verschillen.

Als je je weerstation op je eigen pc hebt staan wordt het een lastig verhaal, want ondertussen internet je ook, als dit het geval is, dan is dit niet na te trekken.

Echter zou ik me geen zorgen maken hoor ;) tegenwoordig download vele mensen meer dan 50mb per dag met uitschieters van 1gb of meer, en daar zul je na lange niet aankomen met je weergegevens/cam :)
Door ws vreewijk
#41320
Hi Gertjan,

Als ze direct op je cam kijken dan loopt wel je upload op maar bij mij gaat er een stream naar U-Stream en iedereen die kijkt krijgt daar zijn plaatje vandaan dus of er een kijkt of 1000 is bij mij gelijk,(volgens mij).

En ja mn weer pc is appart dr draaid verder niks op.

Kijk waar ik me wat zorgen over maak is WD met die een minuut upload maar voor mn detector wil ik dat graag,de grafieken zouden op 10 minuten kunnen maar om een of andere reden werkt die instelling niet in WD.

24/7 en dan elke minuut upload ben ik bang dat het uit de hand gaat lopen en Upc misschien moelijk gaat doen.
Mn Gratis host klaagt in elk geval niet.

gr Chris