Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door WeerStationWoerden
#59187
Hallo allemaal
Kan iemand mij vertellen wat je bij een cronjob moet invullen
vooral het pad

Gaat om een php bestand die op de server staat
en het is de bedoeling dat deze elke 5 min vernieuwt


Mvg Gert
Door wsEpe
#59189
Gert,
even voor de duidelijkheid. Heb je het script verder goed aan het lopen zonder fouten? Dus staat de bo.txt en de bostout.txt in de cache en worden de reports goed aangemaakt. En worden de mysql database wel gevuld met de update.php als je deze met de hand aanroept?
wat voor server gebruik je. Bijv. Cpanel heeft weer andere commando's als het bericht hierboven. Lees eens bij cronjob.nl over de cronjob.
kan morgen pas bij mijn eigen commando die ik gebruik
Door petergroeneveld
#59191
Hoi Gert,

Als je webhost een cpanel heeft dan kun je het daar invullen zie hieronder de foto.
Je kunt het anders ook aan de helpdesk van je webhost vragen hoe je het bij hun moet doen.



Als het om het Euroblitz ( mijn testpage) script gaat, zoals ik van ws Epe begrijp, dan vul je bij URL van je cronjob in:

Code: Selecteer alles
http://www.weerstation-woerden.nl/BO/bo_update.php
Bijlagen
cronjob.JPG
cronjob.JPG (35.25 KiB) 3844 keer bekeken
Door WeerStationWoerden
#59204
bedankt Peter

dit moet gaan werken lijkt mij
eerst nog een ander problem oplossen
daarna kan ik weer hier mee verder

Mvg Gert

petergroeneveld schrijft:
Hoi Gert,

Als je webhost een cpanel heeft dan kun je het daar invullen zie hieronder de foto.
Je kunt het anders ook aan de helpdesk van je webhost vragen hoe je het bij hun moet doen.



Als het om het Euroblitz ( mijn testpage) script gaat, zoals ik van ws Epe begrijp, dan vul je bij URL van je cronjob in:

Code: Selecteer alles
http://www.weerstation-woerden.nl/BO/bo_update.php
Door WeerStationWoerden
#59205
hoi Wilco
het script draait nog niet goed
de grafieken willen niet werken .... heb hier wel eens vaker last van ..

de fout melding =
op de test server
Warning: array_reverse() expects parameter 1 to be array, null given in /nfs/home/######/domains/meteowoerden.nl/public_html/BO/bo_update.php on line 286

Warning: array_reverse() expects parameter 1 to be array, null given in /nfs/home/#####/domains/meteowoerden.nl/public_html/BO/bo_update.php on line 287


en op de hoofd server het zelfde
Warning: array_reverse() expects parameter 1 to be array, null given in /home/weerstat/public_html/BO/bo_update.php on line 286

Warning: array_reverse() expects parameter 1 to be array, null given in /home/weerstat/public_html/BO/bo_update.php on line 287

zal niet weten wat ik hier aan kan doen ... maar weet wel dat hierdoor de grafieken niet werken

de andere txt file gaan goed die staan in de juisten mappen
en worden geupdate

Mvg Gert

wsEpe schrijft:
Gert,
even voor de duidelijkheid. Heb je het script verder goed aan het lopen zonder fouten? Dus staat de bo.txt en de bostout.txt in de cache en worden de reports goed aangemaakt. En worden de mysql database wel gevuld met de update.php als je deze met de hand aanroept?
wat voor server gebruik je. Bijv. Cpanel heeft weer andere commando's als het bericht hierboven. Lees eens bij cronjob.nl over de cronjob.
kan morgen pas bij mijn eigen commando die ik gebruik
Door wsEpe
#59206
klopt het dat de foutmelding nu weg is? Zo ja. dan is het inderdaad de cronjob. Zover is nu kan zien loopt de update als ik die met de hand doe wel goed. Dus je instellingen zijn al goed.. Je hebt PM...
Door WeerStationWoerden
#59207
hoi Wilco
ja de foutmelding is weg .... was toch een pad problem
nu werkt alles ook de grafiek komt in beeld
nu nog die cronjob waar het allemaal om ging

zie Mail
Mvg Gert

wsEpe schrijft:
klopt het dat de foutmelding nu weg is? Zo ja. dan is het inderdaad de cronjob. Zover is nu kan zien loopt de update als ik die met de hand doe wel goed. Dus je instellingen zijn al goed.. Je hebt PM...
Door WeerStationWoerden
#59209
Wilco bij deze bedankt voor je hulp
Cronjob werkt
Mvg Gert