Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door wvdkuil
#62109
Aan alle WUS gebruikers en eventueel andere wview gebruikers

Als u aan HWA uw data aanlevert gebruikt u waarschijnlijk een zogenaamd "openweerdata.htm" bestand.
Daar zijn verschillende versies van in omloop, vooral de eerste versies zijn niet allemaal even goed.

Grafieken die niet gevuld worden en tags die niet kloppen.
Dat komt natuurlijk mede door de korte tijde dat wview/wus/weerhuisje en dergelijke data aanlevert.

Ik stel voor dat we met zijn allen de best mogelijke versie vinden en gaan gebruiken.

Hier staat mijn versie en een zip is bijgesloten:
http://users.telenet.be/Weerstation-Wil ... erdata.htx
U kunt het resultaat bekijken op http://users.telenet.be/Weerstation-Wil ... erdata.htm
Wel even naar de bron (= html) van de pagina kijken.

Bij sommige gebruikers van wh-wview is mij opgevallen dat niet alle tags correct zijn.
Dat resulteer bijvoorbeeld in een lege windgrafiek op de eigen weer status pagina.


Dit komt door een regel in het openweerdata.htx bestand
Code: Selecteer alles
$wind10Avg = "<!--wind10Avg-->";
die zo gecodeerd had moeten zijn.
Code: Selecteer alles
$wind10Avg = "<!--tenMinuteAvgWindSpeed-->";

U kunt dat direct aanpassen in de map html van uw wh-wview versie of mijn versie uitpakken en in de map html bij wview / wus zetten.
Dan gaat die grafiek voortaan ook gevuld gaan. Het duurt wel even voordat er vaak genoeg data is opgeladen om de grafiek te vullen natuurlijk.

Andere zaken die ik ben tegen gekomen en die u wellicht liver handmatig aanpast zijn
Code: Selecteer alles
$windDir = "<!--windDir-->";
moet zijn
$windDir = "<!--windDirectionDegrees-->";

$hiRainRateHour = "<!--hiRainRateHour-->";
moet zijn
$hiRainRateHour = "<!--hourrain-->";

$hiSolarRad = "<!--hiSolarRad-->";
$hiSolarRadTime = "<!--hiSolarRadTime-->";
$hiMonthlySolarRad = "<!--hiMonthlySolarRad-->";
$hiYearlySolarRad = "<!--hiYearlySolarRad-->";
moet zijn
$hiSolarRad = "<!--hiRadiation-->";
$hiSolarRadTime = "<!--hiRadiationTime-->";
$hiMonthlySolarRad = "<!--hiMonthlyRadiation-->";
$hiYearlySolarRad = "<!--hiYearlyRadiation-->";

Als u verbeteringen heeft dan zal ik die onmiddelijk aanpassen in bovenstaande versie zodat die dan weer gebruikt kan worden.

Groeten, Wim
Bijlagen
(1.36 KiB) 211 keer gedownload
wus1.jpg
wus1.jpg (62.11 KiB) 2122 keer bekeken