Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door westkapellegek
#53559
Via via ben ik in bezit kunnen raken van oude beveiligingscamera's, die ik mocht gebruiken voor weerbeelden. Ik heb dus een camera, en een DVR opname kastje mogen ontvangen. Nu zijn de aansluitingen aan die webcam niet meer intact.Mijn vraag is kort: Welke aansluitingen zorgen voor de stroom/beelden overdracht, en welke voor de audio?
[img]http://pbs.twimg.com/media/A85-p7XCMAETS_g.jpg:large[/img]

Alvast bedankt,

Niek van Andel
Door wslangerak
#53560
Niek, normaal gesproken is geel het videosignaal (hier zo te zien een female BNC-connector) en rood (en wit bij stereo) het audiosignaal (hier een male tulp).
Het videosignaal is waarschijnlijk cvbs oftewel composite video.
Je hebt dus eventueel een mannetje BNC en vrouwtje tulp nodig.
Door wslangerak
#53572
Via dat blokje? Of zit dat niet aangesloten aan de kabel?

Een andere mogelijkheid is dat de voedingsspanning via de video-aansluiting (de gele dus) wordt meegevoerd, maar dat durf ik niet te zeggen.
Door westkapellegek
#53580
ja, dat blokje zit wel aangesloten aan een kabel. Maar ik kan nergens op internet vinden hoe ik zo'n kabel aansluit op een stroombron oid.
gr Niek
Door Goris
#53581
Hallo Niek meestal word deze gevoed via een adapter laagspanning maar wat voor merk camera heb je dan kun je misschien via het internet gericht naar een gebruiks- aanwijzing zoeken.
Groeten Louis
Door ws vreewijk
#53595
Tja een exact antwoord geven is lastig maar als je enige kennis van electonica hebt kan je een eind komen.

Ik neem aan dat het blokje twee spannings draden bevat een voor + een -
schroef de cam open kijk waar de spannings draadjes binnen komen daar zit vast een elko op de print over + en de - even goed kijken ....aan de hand vd elko kom je dr achter welke draad de + is en welke de -

Volgend probleem is de werkpanning als je op die elko kijkt staat er vast een spanning op de elko vermeld is die bijvoorbeeld 50uf 10volt kun je dr haast zeker van zijn dat de werkspanning 5 volt is.

Is de werkspanning zeg 16 volt of hoger op de elko denk ik dat je van 12 volt kunt uitgaan,
je zou dan kunnen testen met 5 volt werkt dat niet dan 12 volt proberen.

Kijk dit is een heel RUWE benadering maar nu heb je ook niks aan die cam,en alsje geen enkele info kan vinden moet je wat.

succes gr Chris
Door westkapellegek
#53847
Na een weekendje prutsen weer een update: de rode aansluiting is voor de 12V spanning. Het video signaal komt nu keurig over naar de DVR. Deze kan ik aansluiten op mijn monitor, dus ik zie al het beeld.

Nu de publicatie op internet nog, maar dat moet denk ik wel goed komen, er zit namelijk een internetaansluiting op de DVR. Als iemand daar nog tips voor heeft, hoor ik het wel. Voor nu bedankt voor de eerdere reacties

gr Niek
Door Snarf2000
#53859
Hoi Niek.

Probeer eerst je camera (DVR) te benaderen via je netwerk,
Kun je hem benaderen, dan pas verder naar het internet.

Dat is mijn tip ;)

Frans
Door Willy Peters
#53872
Niek,

Staat er op het DVR kastje een IP adres?
zoiets in de trant van: 192.168.1.1
Maak anders even een foto van dat spul. Dat zegt meer als duizend woorden.


Willy