Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door jwruitenberg
#54253
Beste mensen,

Even een vraag:

Ik heb een weerstation WS 2500 in handen gekregen (http://www.lacrossetechnology.com.au/WS2500.html)

Nu is echter één van de cups van de windmeter afgebroken. Ondertussen heb ik het al geprobeerd om met secondelijm en alleslijm proberen te lijmen, maar er is totaal geen houvast. Heeft iemand een idee waarmee ik het wel kan lijmen?

Met vriendelijke groet,

Jan Willem
Door Oebele
#54254
Hallo,

Sommige plastic soorten zijn moeilijk te lijmen, heb je ook al pvc lijm geprobeerd.
En als laatste optie kun je aan elkaar smelten met een soldeerbout proberen.
Ik geef je wel weinig kans dat dit dit soort reparaties van lange duur is.
Door tvg
#54261
Aan beide zijden een gaatje boren, een metalen pennetje erin en dan met 2 componentenlijm lijmen.
Door Snarf2000
#54266
tvg schrijft:
Aan beide zijden een gaatje boren, een metalen pennetje erin en dan met 2 componentenlijm lijmen.


Volgens mij krijg je dan een zware onbalans in de windmeter.
De beste optie is toch maar vervangen !!

En met lijmen breekt hij geheid weer.
Daarbij zal je na een mogelijke reparatie geen juiste snelheid halen.
En wat zou er gebeuren met een windvlaag van zeg 75 km/u?

Frans
Door nolversteeg
#54268
Hallo Jan Willem,

Het ligt aan de dikte van de pootjes en van wat voor een materiaal het gemaakt is ,

Mijn idee is om met een soldeerbout een speld warm te maken,en die naar binnen te drukken dan komt het overtollige plastic naar buiten, dit moet je laten zitten, hetzelfde doe je voorzichtig met de andere zijde van de defecte cup en zorgen dat je het plastic niet verbrand, dan neem je een nieuwe speld van ongeveer 1,5 cm druk die warm in de ene poot en dan proberen om de andere zijde ook in de poot te drukken en op het laatste moment het ovetollige plastic smelten en tegen elkaar aan drukken.heb je geen lijm nodig en het gewicht van een speldje van 1,5 cm zal geen probleem opleveren.

Het is te proberen, en niet te gehaast aan de gang. dan gaat het lukken,


Groeten Nol
Door ws vreewijk
#54277
Prima idee Nol,
Alleen lijmen is geen optie denk ik een versteviging is een must.

Eventueel nog wat 2 componentenlijm aan de buitenkant en dan gelijk bij de andere cups ook ik denk in dat geval dat de onbalans dan wel meevalt.

gr Chris
Door nolversteeg
#54280
Misschien nog ten overvloede om desilusies uit te sluiten,

Bezin eer je begint.

Je moet zorgen dat je een bron hebt om de speld heet te maken, dus ook een klein tangetje om de speld vast te houden.

Een stabiele opstelling, je hebt maar 2 handen ,(klein bankschroefje).

De smeltgaatjes aan beide kanten uiteraard zoveel mogelijk op dezelfde plek.

En een Stanley mesje wat je heet kan maken, om op het laatste moment de 2 delen aan elkaar kan smelten.

Als je dit niet kan volgen, moet je er niet aan beginnen.want dan loopt het uit op een fiasco(nieuwe sensor).

Gr. Nol