Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Prinsen
#54262
Ik heb een nieuwe Vantage Pro2. De windrichting via weatherlink geeft goed aan maar via Het Weer Actueel geeft hij ieder keer een stoot naar de Noord. Windmeter, iss en console zijn al vervangen. De afwijkende registratie blijft. Wie weet een oplossing. Kijk bij Het Weer Actueel, Gelderland en dan bij Meddo.
Ans
Door Overijse
#54264
Prinsen schrijft:
Ik heb een nieuwe Vantage Pro2. De windrichting via weatherlink geeft goed aan maar via Het Weer Actueel geeft hij ieder keer een stoot naar de Noord. Windmeter, iss en console zijn al vervangen. De afwijkende registratie blijft. Wie weet een oplossing. Kijk bij Het Weer Actueel, Gelderland en dan bij Meddo.
Ans


Hoi Ans,

Als je doelt in de N pieken in je windrichtinggrafiek op HWA. Kan je dacht ik hier je antwoord vinden.

http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/11398-grafieken-windrichting#11398

Is meer iets technisch op HWA ivm de gradenverdeling dan een probleem bij jezelf.

@Luc of anderen, verbeter me indien ik fout ben.

Grtz
Kris
Door Prinsen
#54273
Bij weerstations in de omgeving is wel een normale registratie. bv Ruurlosebroek.
De registratie is in weatherlink niet bij windrichtingen terug te vinden. Alleen in de kolom Hi Wind Dir komt dit ook voor. Maar niet dezelfde tijden als in HWA
Ans
Door nolversteeg
#54275
Hallo Ans,

Als je precies wist wanneer HWA de data inleest, ben je al een heel eind,het is de data die HWA inleest op dat moment als jouw hiwinddir op dat moment noord geeft zal dat meegenomen worden door HWA waar je wel op moet letten dat je je station data moet meesturen.

In graden wordt het plaatje anders, dan heb je een keuze uit 360, maar nu is het maar een keuze uit 15 en kunnen die uitschieters voorkomen, ik weet niet hoe snel jij je data presenteerd, in 1 minuut of in 10 minuten, daar zit ook een groot verschil in

Gr. Nol Versteeg
Door Prinsen
#54278
Nol Versteeg,
Luc heeft mij verteld dat het niet te maken had met de HI Wind Dir, want hij neemt de Wind Dir mee. En daar zie je die stoten naar Noord niet.
De data worden elke 5 minuten gepresenteerd.
Verder dacht ik dat alles goed ingesteld was.
Gr. Ans
Door nolversteeg
#54279
Hallo Ans,

HiWindDir ken ik niet, alleen AvgWindDir en dat is de wind richting die gemiddeld is over 10 minuten.
Als je spreekt over wind speed kan dat zijn WindSpeed en HiWindSpeed en dat is de actuele windsnelheid iedere keer dat de console die uitleest HiWindSpeed is de windsnelheid in de pieken , die wordt genoteerd en meegestuurd openweerdata.htm.

Als je de WindDir iedere 5 minuten klaarzet wordt die door HWA uitgelezen op het moment dat jouw data daar staat.dat kan alles zijn keuze uit 15 richtingen.

Het is een momentopname voor HWA en dat iedere 10 (5) minuten wat er tussentijds gebeurd wordt niet geregistreerd.

Ik lever data aan iedere minuut, dit is de avg(gemiddelde) waarde van mijn logger
deze wordt ook nog eens avg voor 10 minuten,zou je denken dat je een vloeiende grafiek zou krijgen, "mooie niet"', want de data schuift alleen op. en de grafiek blijft onrustig.

Als jij in jouw wind data geen uitschieters ziet zullen die ook niet op HWA komen.

Groeten Nol
Door Prinsen
#54362
Weatherlink geeft een kolom Hi Wind Dir en Wind Dir weer. Om 7.45 uur vanmorgen zag ik een weergave van NNO wind op HWA maar bij de wind Dir in weatherlink is deze niet terug te vinden???? Kon ik die kolom maar verwijderen. ??????

Gr. Ans