Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Prinsen
#54369
Dat dacht ik dus ook. Maar als in Weatherlink die NNO wind bij Wind Dir niet staat hoe komt hij dan wel op HWA te staan. Ik heb weatherlink ook al opnieuw geupload naar HWA. Een halve dag ging het goed en toen was het weer mis. Ik denk niet dat er zo een oplossing komt.

Gr. Ans
Door wsEpe
#54370
Prinsen schrijft:
Maar als in Weatherlink die NNO wind bij Wind Dir niet staat hoe komt hij dan wel op HWA te staan.

Heel makkelijk: In weatherlink staat het gemiddelde wind van de laatste 10 min. Op HWA komt deze niet te staan, maar de windrichting op het moment dat het verzonden wordt naar HWA.
Let maar eens op de console. De windrichting veranderd elke 2,5 seconden. Als deze de hele tijd bijv. op Z staat en door een rare windstoot de windvaan ineens doorschiet naar NNO geeft deze ook NNO aan. Als op DAT moment de windrichting naar HWA wordt gestuurd, komt dus NNO op HWA te staan.
Het heeft dus te maken met de wind rondom de windvaan. Door rare wervelingen van de wind komt deze weleens anders te staan dan de wind op dat moment.
Door Prinsen
#54371
Het laat me nog niet los. Waarom gebeurt dit steeds bij mij. Kijk maar naar het overzicht van vandaag. Bij weerstation Ruurlosebroek bv zie je dit helemaal niet.

Gr. Ans
Door nolversteeg
#54374
Hallo Ans,

Ik weet uiteraard niet hoe goed jouw programmeer kunsten zijn, maar je kan de console/logger uitlezen, daar staan alle gegevens die je nodig hebt, het kan zijn wanneer je een ander software pakket kiest WD/VWS/ en zo zijn er nog een paar dat die dat wel ondersteunen.

ik heb met mijn envoy8x alleen maar de keuze uit 1 minuut update naar de database aktueele richting kan dus helemaal fout zijn, werk dus vanuit de database ,en neem ik het gemiddelde van 10 minuten terug in de tijd.

Gr. Nol