Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door midyan
#55141
Ik kan niet precies duidelijk krijgen uit de manual bij het uitrichten van de windmeter van dit station hoe die moet staan, moet de kant met de w richten het westen staan, of met het westen meestaan, wie kan mij hier duidelijkheid in geven. Het staat een beetje raar omschreven maar hier is vast iemand die het weet :)

Bedankt alvast
Door FrontRunner
#55143
midyan schrijft:
Ik kan niet precies duidelijk krijgen uit de manual bij het uitrichten van de windmeter van dit station hoe die moet staan, moet de kant met de w richten het westen staan, of met het westen meestaan, wie kan mij hier duidelijkheid in geven. Het staat een beetje raar omschreven maar hier is vast iemand die het weet :)

Bedankt alvast


Hoi Midyan,

Onder het kapje van de windwijzer van WS-4000 staan de windrichtingen N(noord), E(oost), S(zuid)en W(west). Je moet je mast zo draaien dat deze overeenkomen met de werkelijke windrichtingen.

Succes!
Door midyan
#55144
Dus misschien domme vraag de W staat dan richting het westen of richting het oosten dus staat de W richting het westen En de E richting het Oosten of omgekeerd...ik snap de omschrijving niet zo goed....en ik ben niet eens blond :)
Door midyan
#55526
Ik vraag me toch echt af hoe het komt dat mijn windrichting hoe ik hem ook draai altijd de andere kant opstaat dan andere stations, nu moet ik wel toegeven dat ik niet helemaal vrij sta en dus wel wat afwijking kan hebben maar hoe ik de meter ook probeer af te stellen het lijkt niet goed te gaan, is er iemand die nog een tip voor me heeft of die weet hoe de windmeter van een alecto ws400 te calibreren is