Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door fritsdesign
#56578
Toch nog ter verduidelijking ik heb aangeschaft een Davis vantage pro2 met daarbij de Weather Envoy
en de datalogger nu komt het voor de Apple.
Heb mij aangemeld bij Weather Underground ,en via mij Imac laten uplaoden werkt heel de dag prima.
Maar nu wil ik een mini mac aanschaffen en die voortaan het werk laten doen , ook geld dit voor een eventuele website.Dan kan ik de Imac uitzetten. De vraag is of dat allemaal mogelijk is ? Graag jullie reactie hierop alvast bedankt.

Vriendelijk Groetend
Frits
Door wvdkuil
#56579
fritsdesign schrijft:
Toch nog ter verduidelijking ik heb aangeschaft een Davis vantage pro2 met daarbij de Weather Envoy
en de datalogger nu komt het voor de Apple.
Heb mij aangemeld bij Weather Underground ,en via mij Imac laten uplaoden werkt heel de dag prima.
Maar nu wil ik een mini mac aanschaffen en die voortaan het werk laten doen , ook geld dit voor een eventuele website.Dan kan ik de Imac uitzetten. De vraag is of dat allemaal mogelijk is ? Graag jullie reactie hierop alvast bedankt.

Vriendelijk Groetend
Frits
Een Mac Mini kan dat makkelijk aan. Zelf gebruik ik een twee jaar oude MacMini waarin voor de mac kant: WeatherSnoop als weer programma en Security Spy voor twee weercamera's inclusief upload van 1 camera naar WeatherUnderground. Dan draait er VMWARE-Fusion met Windows 7 waarin via VVP minstens 4 en vaak meer weer programma's draaien inclusief upload naar diverse verschillende websites. En WXSIM iedere 2 uur. En ja dat is absurd veel maar ik moet de templates wel kunnen ontwikkelen.

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden dus zie hieronder.
De totale CPU belasting schommelt zo rond de 30%.
Er zit 8 giga aan geheugen die voor 7 giga in gebruik is.

In de Windows regel zie je de actieve programma's waarbij InternetExplorer altijd actief is om iedere 5 minuten de startpagina's van mijn websites in te lezen. Daarnaast draait nog Fling als FTP programma.
En daaronder de jouw bekende regel met de actieve Mac programma's. Niet zichtbaar is een extra DOS VM machine met Meteohub en de test website en de website voor de kleinkinderen.
Verder die ik niets op de macMini omdat ik voor het normale ontwikkelwerk mijn laptop (MacBook) gebruik.

Dus ja een normale Mac Mini kan dat allemaal aan.

Groeten, Wim
Bijlagen
Naamloos-01ffa750dc8edcbf7fcef14437c73075.jpg
Naamloos-01ffa750dc8edcbf7fcef14437c73075.jpg (61.62 KiB) 1520 keer bekeken
Door fritsdesign
#56580
Wim bedankt voor de uitleg, ben blij dat ik niet alleen voor sta met mij apple
groetjes