Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door ErikM
#56960
Hallo, ik ben nieuw hier, dus als deze post niet in dit topic thuishoort, alvast mijn excuses.

Ik ben in het bezit van een Alecto WS-4000 weerstation. Ze stond al een tijdje provisorisch op het dak (vastgebonden met touwtjes aan de regenpijp)

Dit weekend ben ik maar eens het dak op gegaan (moest er toch wezen om een vlaggenmasthouder te plaatsen) en heb de sensoren er afgehaald om ze (definitief) fatsoenlijk aan het huis te bevestigen.

Althans, dat was de bedoeling maar bij het demonteren van de provisorische bevestiging viel het hele zaakje om en waren diverse sensoren kapot.... :(

Gelukkig had ik nog een compleet setje sensoren liggen omdat het weerstation zelf ooit defect was geraakt, in de garantie periode opgestuurd was ( zonder alle sensoren) voor reparatie, en ik uiteindelijk een compleet nieuwe set kreeg met alles er op en er aan.... :)

Maar goed, nu mijn vragen:
1) Bestaat er andere(freeware) software voor de WS-4000 dan de meegeleverde ?

2) Wat is de huidige versie van het meegeleverde EasyWeather programma

3) Hoe stel ik het station zo in dat de zomertijd wordt weergegeven ? Nu geeft de unit de DCF tijd aan en die is een uur later dan de "echte" tijd....

4) Hoe kan ik het scherm van de software beeldvullend krijgen zonder dat ik de schermresolutie naar 800x600 moet verlagen....

In afwachting van reacties, alvast mijn hartelijke dank,

Erik Mulder, Vlissingen
Door fbockstael
#56966
Hallo Erik,

Ik kan alleen een klein beetje antwoord geven op vraag 1.
Voor de Alecto WS-4000 is o.a. Linux software beschikbaar, maar ik weet niet of je daar op zit te wachten.

In ieder geval gaat het op pywws.

http://jim-easterbrook.github.io/pywws/doc/en/html/index.html

Wellicht hebben andere gebruikers nog andere software in gebruik.
Als het zo is, zullen ze zich hier zeker melden.

Groet,

Franklin