Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door fritsdesign
#58896
Hallo heren ik ben 1jaar in bezit van Davis Ventage Pro2 , is mij vraag of daar een onderhoud aan is,
moet het weerstation uit elkaar gehaald worden en dan schoon maken , of is dit helemaal niet nodig.

vriendelijk groetend
Frits
Door nolversteeg
#58897
Hallo Frits,

Als het hij zonder problemen werkt Niet aankomen, het enige wat je kan doen is regelmatig de beker van de regemneter inspecteren, blaadjes, zaadjes, vogelpoep.
als je dat doet wel even de stekker van de regenmeter los maken.

Je kan in de software de status bekijken van de accuspanning. als deze goed is afblijven.

de meeste programma's weten te melden wanneer er iets mis is met het station, en af en toe een vergelijk met buurstations is natuurlijk ook niet verkeerd.

HWA heeft een beheertool die ook onmiddellijk alarm geeft als er iets fout gaat.

Soms is een grote schoonmaak wel aan de orde, maar dat ligt aan de omgeving waar je zit. of spinnen en andere vreemdsoortige beestjes die willen overwinteren,dat is meestal na een jaar wel zichtbaar, als het wit van de schotels niet meer zichtbaar is.en de anemometer niet meer wil draaien.

Lauw water en een beetje zeep kan dan wonderen verrichten, uiteraard wel zonder electronica.

Groeten Nol
Door WSParkstad
#58898
Wijze raad van Nolvensteeg,

Kan dit ook bevestigen, het enige wat ik schoon maak is de wip zelf en daar haal ik zelf de stekker niet uit maar plak de wip eventjes vast met plakband.
De rest laat ik fijn in elkaar en ga er met een vochtige borstel over heen.

EN zo gaat het al vanaf 2007 en heb gelukkog nooit problemen gehad en de beestje blaa sik eruit met een kleine compressor ;-)

Wat draait dat draait en wat gegevens betreft klopt het nog altijd met station's in de buurt.

Dit is mijn ervaring met de Davis Vantage Pro II met extra ventilatie in de ruimte van de schoteltjes.

Succes.